A Jaguár XK120-ból átalakított Flajole Forerunner első pillantásra levett minket a lábunkról és már számolgatjuk, van-e 200 ezer fontunk (70 millió forintunk) rá. Nincs, de ettől még megmutatjuk.
1953-ben még Jaguar XK120-ként gördült le az angliai Coventryben a futószalagról ez a csodaszép autó, melyből aztán két évvel később az amerikai tervező, Bill Flajole varázsolt valami egészen elképesztőt.
A designer több mint 7000 munkaórát töltött az átalakítással és elköltött rá mintegy 4000 fontot (csak a nagyságrendek érzékeltetése végett: akkor ennek az összegnek a feléből meg lehetett venni egy átlagos házat az Egyesült Királyságban, hét évvel korábban pedig minden idők egyik legnagyobb autólegendája, a Ferrari 250 GTO 6000 fontért került forgalomba).
Miközben ugyanezért a Ferrariért ma simán ki kell fizetni egy árverésen akár 20 millió fontot is, a Forerunner „csak" 200 ezerért elvihető.
Bár a külső szinte a felismerhetetlenségig átalakult, a motor maradt a Jaguár 180 lóerős, 220 km / órát tudó eredetije. Ráadásul Bill Flajole 15 évig napi rendszerességgel használta is az autót, de nemrég teljesen felújították.
Az autót áruló amerikai cég szerint a Forerunner „az 1950-es évek egyik legszebb és leginkább innovatív conceptautója", míg a jó nevű blogger, Ed Callow azt írta róla: „A Forerunner Flajole számára legalább annyira szerelemgyermek volt, mint egy jelentős erőfeszítés az autótervezés új szintre emelésére".
Persze ízlések és pofonok ugye különbözőek, és könnyen lehet, hogy van, akinek nem tetszik, de mi beleszerettünk, és örülünk, hogy megmutathattuk nektek.
Utolsó kommentek