A több millió dolláros házak, a rémületesen pazarlónak tűnő luxusrepülők és jachtok mellett ritkán tudunk jótékony kezdeményezésről beszámolni. Ezért is örültünk meg annak a hírnek, amely az egyik luxusmárka, a Montblanc és a UNICEF együttműködésének újabb fejezetéről szól.
Jó esetben a luxus nem csupán élvezetekről és a csillogásról szól, hanem – miként azt talán egyre több márka is felismeri – valamit illik vissza is adni a társadalom szegényebb, rászoruló rétegeinek.
Az egyik legutóbbi példa a Montblanc, amely immáron jó pár éve partnere az ENSZ Gyermekalapjának, a UNICEF-nek. Legújabb akciójukkal, mely a „Signature For Good" nevet viseli, tovább erősítik az együttműködést.
A sorozat attól különleges, hogy minden egyes modellje (legyen az toll, ékszer, vagy bőrdíszmű) téglalapokat formáz, ezzel utalva arra, hogy az együttműködés célja az oktatás fejlesztése, elsősorban az iskolaépítés Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában.
A program keretében a Montblanc minden idén március 1. és jövő év március 31. között eladott darab egy bizonyos részét átutalja egy, a UNICEF munkáját támogató alapba. A cél egy év alatt legalább 1,5 millió dollár összegyűjtése.
Az együttműködés nem újkeletű, a „Signature For Good" program 2009-ben indult, és az első évben rögtön a tervezett összeg háromszorosát 4,5 millió dollárt sikerült összegyűjteni.
Utolsó kommentek