Érdekes és kissé ellentmondásos hírbe botlottunk a minap. Eszerint a Louis Vuitton logó nélkül szándékozik piacra dobni termékeit Kínában. A meglepő cél pedig a név eltüntetésével éppenséggel az exkluzivitás. A cég tagad, de...
A logó nélküli Louis Vuitton első terméke egy márkamegjelölés nélküli táska. A cég azt állítja, esze ágában sincs célzottan csak Kínában piacra dobni terméket.
A képet árnyalja, hogy több forrás is azt írta: a divatmárkának gondot okoz Kínában a kereslet és az exkluzivitás csökkenése, ezt próbálnák ellensúlyozni ezzel a lépéssel.
Egy ilyen meglepő hírre sokan felkapják a fejüket, a cég pedig így tűnhet ki a Kínában tömegesen jelenlévő luxus márkák tömegéből. A Louis Vuitton azonban azt mondja, számukra nem probléma, sőt stratégia a lassú növekedés, éppen a különlegesség miatt.
A reklám pedig azt sugallja, hogy a termék mellé életérzést is vásárolhat a kedves vevő. A cég azt állítja, hogy a teázó kínai színésznőről, Fan Bingbingről, keringő fotó nem a hivatalos kampányuk része. Ellenben alighanem jól jön a márkának...
Több mint két évtizede jelen
A Vuitton immár 22 éve van jelen Kínában, a 20 éves évfordulót nagyszabású kiállítással ünnepelték 2011-ben a Kínai Nemzeti Múzeumban. A verseny azonban nagyon éles azon kevés piacok egyikén, amely a gazdasági válság ellenére is növekedést tud produkálni.
A Forbes áprilisban azt írta, hogy míg a cég korábban komoly mértékben terjeszkedett, több mint 40 üzlettel rendelkezik az ország középső és nyugati részében, már nem szándékozik továbbiakat nyitni a kisebb városokban, mert a vevők úgyis a nagyvárosokba járnak vásárolni.
A Gucci is belassítana
Hasonló lassítást tervez a Gucci is, ami bár továbbra is szándékozik új üzleteket nyitni, de jóval lassabb ütemben, mint az elmúlt években. A cég 2004-ben öt üzlettel indult, 2012-ben már 72 boltjuk volt 34 városban.
2010-ben Kína a globális luxuspiac 17%-át tette ki 31 milliárd dolláros forgalmával, amivel a világon a harmadik helyet érte el az USA és Japán után.
Utolsó kommentek