Úgy tűnik, eljött az ideje egy kis bővítésnek, felújításnak, frissítésnek. Legalábbis a filmes bizniszhez köthető szórakoztatóiparban így látják. Az NBC mindenesetre 1.1 milliárd dollárból szeretné bővíteni kaliforniai és floridai vidámparkjait, a Disney pedig „varázskarszalagokat" vet be, hogy a családi szórakozás tervezhető legyen.
Ez utóbbi lépés alighanem éppenséggel időszerű, bár a hírek szerint nem minden rajongó éli meg pozitívan a változásokat. Ugyanis a Disney-parkok háza tájáról az utóbbi időszakban leginkább az egy-egy attrakcióra akár óra hosszáig kígyózó sorokról lehetett hallani, amin azért nem csoda, ha a látogató felháborodik. Ha már kifizeti a nem éppen olcsó belépőt, nem valószínű, hogy a bent töltött idő nagy részét sorban állással szeretné eltölteni. Ez a család aprajának, aki leginkább a célközönség, a legritkábban szórakoztató.
Az NBC tervei között szerepel egy Simpsons bevásárlóközpont, egy Transformers attrakció, egy második Harry Potter játék Orlandóban és egy GRU részleg Hollywoodban az Universal Studióban.
A Disney az NBC-hez hasonló nagyságú összegből egy olyan rendszert épített ki, ami hetekre előre lehetővé teszi, hogy a látogatók lefoglalják a meneteket a különböző játékokon. A „mágikus karkötők" pedig egyszerre belépőként és a benti fogyasztáshoz kreditkártyaként is szolgálnak.
Ez a projekt az egyik legnagyobb beruházás az élményparkok fejlesztésének történetében. A verseny ugyanis éles, hiszen a floridai Disney World környékén már most is két vízipark és négy élménypark található. A cég nemrég tesztelte az új rendszert, amitől azt is remélik, hogy az előre tervezés több költést is fog eredményezni parkjaik területén.
Utolsó kommentek