Nem mintha olyan sok Pagani rohangálna az utakon, ám abból az autóból, amit ma mutatunk be, összesen egyetlen darabot gyártottak. Ráadásul még a története is meglehetősen kalandos.
Tizenkét, kifejezetten sikeresnek nevezhető évig gyártotta a Pagani a Zonda fantázianevű autót, majd 2011-ben jött a következő generáció, a Huayra. Az olasz autógyár ugyanakkor még ezt követően is épített három 760-as modellt, amelyek tulajdonképpen a Zonda különlegesen átalakított és megrendelésre (az egyik büszke tulaj nem más, mint a jelenkori Formula-1 egyik legnagyobb alakja, Lewis Hamilton) készült darabjai.
Készült azonban egy negyedik Pagani 760 is, méghozzá Fantasma fantázianévvel egy hongkongi üzletember megrendelésére, és ennek az abszolút egyedi autónak van annyira érdekes a története, hogy most megosszuk.
Az autó még 2005-ben készült és újkorában egy Zonda F modell volt, egészen pontosan az 53-as számú, és az első jobbkormányos darab. Első tulajdonosa a legendás autógyűjtő, Peter Saywell volt, aki azonban később eladta és vett helyette egy Pagani Zonda PS-t.
Az autó ezután Hongkongba került, ahol az új tulajdonos egyfelől valamilyen furcsa ízléstől vezérelve narancssárgára festette, majd (nyilván ettől függetlenül…) 2012-ben gyakorlatilag apró darabokra törte.
Az autó (illetve ami megmaradt belőle) visszakerült a Paganihoz, ahol teljesen újjávarázsolták. Eredetileg Pagani Zonda SH-ra keresztelték volna, de a tulajdonos inkább a misztikumra szavazott, így lett végül az autóból Fantasma.
Csakúgy, mint a másik három Zonda 760 modell, a Fantasma is 7,3 literes V12-es motorral repül (főleg, ha a hongkongi úr vezeti, de ne legyünk rosszindulatúak), a szelídnek nehezen nevezhető 760 lóerő tolja előre a szén-titán ötvözetből készült karosszériát.
(via)
Utolsó kommentek