Eric Schmidt fél órát hajlandó igencsak drága idejéből kávézásra szánni, persze nem ingyen, sőt, a leendő partnernek várhatóan alaposan a zsebébe kell majd nyúlnia. A dolog szépsége, hogy a pénz jótékony célra megy.
Az ötlet nem új, mi több, meglehetősen bevett módja a jótékonykodásnak. A múltban nem akárkik vettek részt már a CharityBuzz programjában, a szerencsés (és gazdag) győztes például kávézhatott már az Apple főnökével, Tim Cookkal is.
A dolog lényege, hogy egy valódi nagymenő gazdasági guru (esetleg más híresség) ajánl fel valamennyit (általában félórát) drága idejéből mondjuk egy kávézás vagy reggeli erejéig. Ezt a lehetőséget árverésen értékesítik, a befolyt összeg pedig jótékony célra megy.
A CharityBuzz a kezdetek óta nem akármekkora összeget, több mint 100 millió dollárt gyűjtött ezzel a módszerrel, ami persze nem is csoda, tekintve a nagyságrendeket.
Ha valaki szívesen kávézna egyet Eric Schmidt társaságában, jobb, ha felkészül arra, hogy mélyen a zsebébe kell nyúlnia. A már említett Tim Cook esetében például 330 ezer dollárt kellett kifizetnie a győztesnek.
Alig 10 nap van hátra az árverés végéig, amikor ezeket a sorokat írtuk, akkor 10 ezer 500 dolláron árt az árverés, a CharityBuzz 50 ezer dollár bevételre számít.
(via)
Utolsó kommentek