Az Aston Martin (talán a James Bond-sorozat miatt) mindig is közel állt a szívünkhöz, a Henrik Fisker-féle, nemrég bemutatott tanulmányautó pedig igazán gyönyörű, így muszáj írni róla pár sort és megmutatni.
A Vanquish kupét alapul vévő autót idén mutatták be, a Thunderbolt fantázianevet viselő jármű egyelőre csak egy tanulmány, és nagy valószínűséggel nem is lesz több belőle, bár ha van rá igény, a cég szerint párat talán legyártanak belőle.
A magunk részéről támogatnánk az ötletet, mert az autó igazán szép, a felhasznált anyagok minősége még kategórián belül is kiemelkedő, és simán hozza a klasszikus Aston Martintól elvárt színvonalat.
A karosszéria szinte teljes egészéből szénszálas, kivéve a tetőt, ami üveg. A lámpák és a szélvédő is speciálisan erre a tanulmányautóra gyártott (szóval nem széria), ami nem is csoda, hiszen elég hosszan kell néznünk az autót, hogy felismerjük benne a Vanquish-t.
„Egy elegáns és gyönyörű, érzelmeket ébresztő GT sportkupét akartam készíteni, ami időtlenséget sugall” – fogalmazott Fisker, amihez például alaposan megnövelte és kihangsúlyozta az orr hűtőrácsát, kicsit leültette a karosszériát (ami így 15 mm-el alacsonyabb, mint az eredeti Vanquish) és jó nagy kerekeket pakolt alá.
Belül az olasz Natuzzi luxusbútor-gyártó szállította a bőröket, a külön ide készült óra a svájci Maurice Lacroix gyártmánya, és ez az első autó a világon, melyen hajlított érintőképernyő van.
A Panasonic gyártotta cucc tulajdonképpen egy prototípus, aminek a cég szerint hatalmas a betekintési szöge, így elvileg az autó minden részéből ugyanolyan tökéletesen látható a képe.
Ami a rossz hír, hogy egyelőre nincs gyártási terv, marad tanulmányautó, bár ha megfelelően jók a reakciók, akár készülhet is belőle pár, eladásra szánt példány.
Mi nem bánnánk.
Utolsó kommentek