Az 1930-as években a Packard egyet jelentett az autózás csúcsluxusával, olyan márkákkal emlegették egy lapon, mint a Rolls-Royce vagy a Pininfarina. A gazdasági világválság idején a detroiti gyár úgy gondolta, előre menekül. Így született meg 1933-ban a Packard Twelve Individual Custom Sport Phaeton by LeBaron.
(fotó: rmauctions.com)
Az autóból összesen ötöt építettek, abból négy maradt fenn, mindegyik vagy múzeumoknál vagy nagyon régen ugyanabban a kézben van, így hiába lenne bármennyi pénzünk (ahogy nincs), reménytelenül vágyakoznánk az autóra.
A képen is látható autó így aztán nem valamelyik eredeti példány, de nem sokkal rosszabb, ugyanis a hetvenes évek vége felé a kor egyik kiemelkedő restaurátora, Fran Roxas gondolt egyet, és az eredeti Packard Twelve karosszériák nyomán épített pár replikát. A most árverésre kerülő darabot annyira megszerette, hogy egészen a 2000-es évek végéig megtartotta magának, amikor eladta egy gyűjtőnek.
Persze egy replika sosem lesz az igazi, de ez az autó olyan értelemben mégis kivételes (ennek megfelelően akár 400-450 ezer dollárt is adhatnak majd érte a szombati aukción), hogy egészen elképesztő részletekig egyezik az eredetivel – mondta Jonathan Sierakowski, a Sotheby's autóspecialistája.
A Packardról még csak annyit, hogy a negyvenes évekig elég jól muzsikált, akkor azonban több rossz döntés, és beszállítói problémák miatt a gyár gyors zuhanásba kezdett, amine a vége az 1958-as megszűnés lett. Kár érte.
Utolsó kommentek