Sok mindent lehet mondani a Morganre, de hogy ne egészen különleges autókat gyártana, azt nem. Ami egy autógyártó esetében nem egy hátrány... A V6-os Roadster ráadásul kifejezetten gyönyörű is.
A Morgan indulása óta családi kézben van, és ami külön pozitívum, hogy nem próbálnak meg túlterjeszkedni saját magukon, azt hozzák, amit tudnak, azt viszont biztosan. A cég 1968 óta gyárt roadstereket, és az első pillanattól kezdve ragaszkodnak például a fához, mint egyik alapanyaghoz, ami rá is erősít a retro-érzésre.
A V6-os Roadster egészen pazar darab már első pillantásra is, másodikra pedig még inkább. A vevő mindenek felett jelszó következtében például a középkonzolt a megrendelő igényeit is figyelembe véve alakítják ki, a kormánykereket pedig a Mot-Lita gyártja.
A retro-hangulat érdekében minden modern felszerelést (például a légkondicionálót, és az audiórendszert) megpróbálnak úgy eldugni, hogy az ne legyen zavaró, és a fényképek alapján ez sikerült is nekik. Ez persze lehet kényelmetlen is azoknak, akik nem szokták meg az autót, ugyanakkor ez a cég egyik hagyománya.
Szintén tradíció, hogy a tetőt kézzel kell eltávolítani, ami nem is olyan egyszerű menet, egyedül nem biztos, hogy meg tudunk birkózni vele, viszont szépen simul a csomagtér tetejére és nem zavarja a kilátást. (A visszahelyezésbe bele sem merünk gondolni egy nyári zápor esetén...)
Az autó ezzel együtt sem való a hétköznapi városi autózásra, inkább hétvégi hobbijármű, annak viszont pazar. A kevesebb, mint egy tonnát nyomó Morgan motorja 226 lóerőt tud, ami azt jelenti, hogy álló helyzetből 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km / órás sebességre, ami ugyan nem rekord, de szerintünk éppen elég.
(Fotók: morgan-motor.co.uk)
Utolsó kommentek