Hatalmas közhely, hogy manapság a világ gyorsabban változik, mint korábban bármikor, de mint minden közhelynek, ennek is van igazsága. A Neiman Marcus divatház és kereskedőcég vezetői erről alighanem hosszan tudnának mostanság mesélni, rögtön elmondjuk, miért.
A Neiman Marcus egyike a legnagyobb amerikai divatláncoknak, elképesztő történelemmel és hatalmas világhálózattal.
És immár negyedik negyedéve folyamatosan csökkenő eladásokkal.
Kissé idegesek is a cég vezetői, hiszen ha nem vesszük figyelembe az elmúlt egy évben nyitott és bezárt üzletek eladásait, akkor összességében 4,1 százalékkal esett vissza a vállalat forgalma, ami érzékeny veszteség, ám még ennél is rosszabb hír a trend, amit mutat.
Az okot a vállalat a közösségi médiában és a bloggerekben látja, és valljuk be, van logika Karen Katz vezérigazgató érvelésében: „Manapság a divatbemutatókról az egész világon beszámolnak a bloggerek és a közösségi oldalak, így mire kiszállítjuk a kollekciót pár hónappal később, az izgalom már régen lecsengett, a potenciális vevők pedig tovább léptek”.
Így lehet az, hogy míg a netes luxuskereskedőknek, mint amilyen mondjuk a Net-A-Porter igencsak lábra jött ez a változás, addig az olyan hagyományos nagy kereskedők, mint a Nordstrom, a Macy’s vagy a Bloomingdale’s mind kisebb-nagyobb veszteséget termelnek.
A megoldást a Neiman Marcusnál a kiszállítási lánc lerövidítésében és a netes kereskedelem felfuttatásában látják, ami nem csoda, mert utóbbi már most is a bevételeik 25 százalékát hozza.
Persze mindig van kit hibáztatni, a vállalat legutóbb még a texasiakra mutogatott, mondván, túl sok ottani vásárlójuk függ az olajtól, így mióta annak ára beleállt a földbe, ők is kevesebbet költenek.
Ha ez még nem lenne elég, a dollár is elég erős, ami elriasztja a külföldi vásárlókat, például Floridában a brazilokat, északkeleten pedig az európaiakat. Így nem csoda, hogy a Neiman Marcus rekordokat döntöget, csak éppen nem az eladás, hanem a veszteségek terén.
(Fotó: instagram.com/neimanmarcus)
Utolsó kommentek