„Gazdagnak lenni unalmas, ha senki nem látja” – ez a mottója a Rich Kids applikációnak, és ezzel nagyjából mindent el is mondtunk arról, milyen filozófia húzódik meg az ötlet mögött.
A nem meglepő módon Rich Kids névre keresztelt app nemes egyszerűséggel a leginkább exkluzív közösségi hálózatnak nevezi magát, és felvállaltan, kimondva a dicsekvés és rongyrázás a célja mindenféle visszafogottság és szégyenérzet nélkül.
Noha elvileg bárki regisztrálhat rá, a tartalommegosztás már csak azok kiváltsága, akiknek nem jelent problémát ezért havi 1000 dollár (278 ezer forint) tagdíjat kifizetni. (Hogy miért nem, azt a gazdag kölykökről írt korábbi posztjainkból többé-kevésbé kiderül.)
És hogy ennek mi értelme van? Nos, az app ötletgazdái szerint a legtöbb közösségi platformon egyszerűen „túl nagy a zaj”, azaz nyoma sincs az exkluzivitásnak, márpedig így nehéz igazán látványosan rázni a rongyot (ezt ők úgy fogalmazták meg, hogy „kiemelkedni a tömegből”, de mi lefordítottuk…).
A Rich Kids tehát épített egy piedesztált a nagyon gazdagoknak, ahová azok felállhatnak és világgá kiálthatják, milyen menők ők, hiszen csak az igazán menők fizetnek ki havonta ennyi pénzt azért, hogy mutogathassák a pénzüket.
A legszebb az egészben, hogy mindezt megpróbálják a jótékonyság köntösébe csomagolni. A cég vezérigazgatója, Juraj Ivan szerint a befolyó tagdíjak harmadát szegény gyerekek oktatására fordítják majd. Hát jó.
A legtöbben úgyis apuci pénzét szórják…
Utolsó kommentek