Az a furcsa helyzet állt elő, hogy a Koenigsegg úgy lesz a csütörtökön kezdődő genfi autószalon egyik legnagyobb sztárja, hogy semmilyen egetverő újdonsággal nem áll elő. Csakhogy…
A Koenigsegg két évvel ezelőtt mutatta be a Regerát szintén Genfben, ami akkor persze még csak egy prototípus volt. Tavaly már a gyártás előtti állapotot hozták el, idén pedig már a sorozatgyártás első két darabjával lopják el a show egy részét.
Idén tehát nem érkezik a cégtől a szó klasszikus értelmében vett újdonság, viszont aligha tévedünk nagyot, ha azt gondoljuk, a Regera felettébb népszerű lesz a látogatók körében.
Van miért, hiszen a csodás British racing green-színű (nem fordítanánk le, mert könnyen a Leiter Jakabon találhatjuk magunkat), szóval gyönyörű zöld (…), a formája is a szokásosan szép Koenigsegg, ám ezeken túl is nagyon nehéz nem remegő kézzel írni a Regeráról.
Túl azon, hogy ami csak emberileg elképzelhető, szénszálas műanyagból készült rajta, legyen az felni, vagy ajtóbehúzó, odabent pedig bőr vár minden mennyiségben. Pompás, na.
Mindez azonban eltörpül amellett az őrület mellett, ami a motortérben vár minket. Az 1500 lóerő eleve döbbenetesen sok, az 1999,8 Newtonméter még durvább, nem csoda, hogy 20 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 399 km/órás végsebességet (azért ezt csócsáljuk egy kicsit).
Mindezt ráadásul 5 literes, ikerturbó hibrid motorral, pontosabban nem egy, hanem négy motorral, mert van ám három kisegítő elektromos motor is, ami így összességében annyira durva, hogy nincs is hagyományos értelemben vett váltója, hanem egy külön kifejlesztett Direct Drive rendszer segít rá.
Ebből jön tehát két különböző sorozatgyártású példány Genfbe – lesz mit nézni.
(Fotó: koenigsegg.com)
Utolsó kommentek