Az Aston Martin is tud rendkívül gyors autókat építeni, más kérdés, hogy nem feltétlenül kell neki, hiszen a vásárlóközönsége nem ugyanaz, mint mondjuk a Ferrarinak. Ezzel együtt időről időre előállnak egy olyan autóval, hogy az ember szeme könnybe lábad a gyönyörűségtől.
Ilyen különlegesség volt a One-Seven-Seven, a Vantage GT12, illetve legutóbb a gyilkosan kegyetlen Vulcan. A legújabb csodától viszont alighanem annak us lúdbőrözni kezd a háta, aki egyébként nem feltétlenül híve a hiperautóknak.
A Valkyrie-nek már a neve is sokféle jelentést hordozhat, ám az Aston Martin vezető kreatívja szerint elsősorban a nőiességet próbálták hangsúlyozni vele. „Az autó a női erőről szól, egy főhajtás” – fogalmazott Marek Reichman.
Ami a technikai részleteket illeti, mondhatnánk, hogy ezzel nem untatnánk senkit, de az igazság az, hogy egyelőre túl sokat nem is lehet tudni róla. Annyi biztos, hogy egy 6,5 literes V12-es szívómotor repíti majd az autót, méghozzá egy hibrid technológia segítségével, amit a Cosworth fejleszt.
Rebesgetnek vele kapcsolatban mindenfélét, 400 km/órás végsebességet, és olyan brutális erőt, ami 10 másodperc alatt repíti álló helyzetből 320 km/órás sebességig az Aston Martint. Ami azért brutális. Ehhez kell az irgalmatlan leszorítóerő, ami olyan erős lesz, hogy a kanyarokban akár 4,5 G-s oldalgyorsulást is lehetővé tesz majd.
A rossz hír (mármint nem nekünk, mert amikor legutóbb a bankszámlánkra néztünk, akkor mindegy volt), hogy a Valkyrie-ből összesen 175 darabot építenek meg, ráadásul ebből 25-öt csal versenypályákon használnak majd, a többiért lehet sorban állni.
A jó hír viszont az, hogy az Aston Martin hallgat az idők szavára, és nem tartja kizártnak, hogy egy kevésbé extravagáns változat is legördül majd a futószalagról, és noha az még mindig nem a mi autónk lesz, de nyilván többen megengedhetik majd maguknak.
Utolsó kommentek