A Heesen leleplezte a Project MAXIMUS-t a monacói hajóbemutatón. A 83 méteres hajót Clifford Denn tervezte. A holland cég szerint a Project MAXIMUS egy nagyon flexibilis platform, amely optimálisan használja a belső és külső tereket. Egy hosszú, mély és keskeny hajótestet terveztek, amely optimalizálja a tulajdonosi élményt.
Hogy ez az élmény még tökéletesebb lehessen, a külső fedélzet végig nyújtózik a teljes hajótesten és úgy tervezték meg, hogy tökéletesen alkalmazkodjon a tulajdonosok és a vendégek igényeihez.
A konstrukcióból adódóan a vízvonal hosszabb lehet, nagyobb mozgástere lesz az ütközőfalnak és további terekkel nő a belső hajótest. A hajó tatján kialakíthattak egy lenyűgöző medencés, fürdőző területet is, vízesésekkel.
A külső fedélzeteket széles lépcsők kapcsolják össze és egy hangulatos, fedett, nagy étkező és társalgó tér helyezkedik el közvetlenül a medencénél a főfedélzeten. A hátsó fedélzetek a maximális szélvédelmet és az optimális hidrodinamikai teljesítményt biztosítják.
Clifford Denn korábbi hajótervező-tapasztalatai, a Cunard (QM2) és a Viking Ocean Cruise inspirálta a Project MAXIMUS-t is. A Heesen szerint ilyen például az a részlet, hogy a kormányfülke az utasfedélzet alatt helyezkedik el, ahogy a Viking Ocean Cruise hajón is.
Clifford Denn ezt így kommentálta: „Ezt jelenti nagy hajóban gondolkodni, vagyis a tulajdonos szükségleteit helyezni előtérbe.”
A hajó több, mint 5 vendéget tud elszállásolni, a kabinajtók összenyithatók, de az optimális beosztás szerint 2X2 VIP vendég és egy normál vendég látható vendégül a legkényelmesebben, míg a tulajdonosnak természetesen saját lakosztálya van.
Azért volt megvalósítható ez a hosszú, keskeny forma, mert a Project MAXIMUS tervezésénél tökéletesen kihasználták a hajógyár új, 83 méteres hangárjának a méreteit.
Sajnos csak külső látványterveket tudunk mutatni, de azok is elég lenyűgözőek azért…
(Képek: heesenyachts.com)
Utolsó kommentek