Ahogy a világ egyre inkább környezettudatosan igyekszik mindent csinálni, az autóipar sem marad le a fejlesztésekkel. Az elektromos autóké a jövő, de sokan aggódnak azért, hogy így majd feláldozzuk a stílust a hatékonyságért. De mi a helyzet a stílussal? Ezt nézzük meg a Tesla új csúcsmodelljén keresztül.
A Tesla Roadster a világ egyik leggyorsabb autója, 400 km/h csúcssebességgel, 2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ha ez még nem győzött meg, akkor lássunk még 5 kevéssé ismert tényt az autóról:
Aerodinamikus tervezés
A gyorsulási és a sebességi eredményeket a motor teljesítményén kívül az aerodinamikus tervezésnek is köszönheti az autó. Minél több levegőt kell megmozdítania indulástól a sebesség elnyeréséig, annál több energiát kell használnia.
Azért, hogy energiahatékony, és sima gördülése legyen, a Roadster tervezése igazi aerodinamikai tökély és az áramvonalas formát szénszálas diffúzor és aktív hátsó szárny egészíti ki.
Üvegtető
A naptető ötletét a Tesla egy egészen új szintre emelte. Könnyű, teljes üvegtetővel tervezték az autót, amit egyszerű levenni és a kocsi csomagtartójában is elfér. Fantasztikus a kilátás az üvegen keresztül, van olyan, aki ahhoz hasonlította az élményt, mintha űrhajóban ülne.
Lenyűgöző hatótávolság
Majdnem 1000 km-t lehet vele biztonságosan megtenni két töltés között, köszönhetően a 200 kilowattórás akkumulátornak. Csak az összehasonlítás kedvéért, a legtöbb benzines és dízeles autó mindössze 650 km körül tud elmenni két tankolás között. A töltésiidő miatt sem kell aggódnia a tulajdonosának, teljesen feltölt 3,5 óra alatt.
Tágas belső tér
A legtöbb sportautó a stílusért feláldozza a komfortot és a tágasságot. A Tesla nem. A karcsú és elegáns külső forma tágas és hatékony belső térnek ad otthont. A Roadster 2+2 fős, vagyis az első két ülés mögött még két utasnak van benne hely. Ahogy a kupékban általában, a hátsó utasok lábának kevesebb helye van, de az utazási élmény miatt még ez is megéri.
Energiatároló-rendszer
Az autó energiatároló rendszere 6500 újratölthető lítium-ion akkumulátort tartalmaz. 11 szektorban, szektoronként 621 elem, 450 kg összsúlyban. Biztonsági rendszerrel is el van látva, ha az egyik cella elromlik, a szomszédos cellákat a biztonsági rendszer védi, mert a cellákat izoláltra tervezték.
A szenzorok, amelyek a kocsi teljes rendszerét folyamatosan figyelik, vészhelyzet, vagy ütközés esetén a teljes rendszert automatikusan lekapcsolják.
A Tesla Roadster elektromos luxusautó áttörés az autófejlesztésben, bár még nem lehet kapni, de 2020-ra elő lehet már jegyezni, az alapmodell 200 000 dollárt kóstál.
Utolsó kommentek