A leginkább exkluzív luxusautók esetében a pénz sem minden, hiszen a korlátozott példányszám miatt csak egy nagyon szűk elit juthat hozzá a ritkaságokhoz. Ilyen esetekben a gyártók szigorú szabályokat hoznak a tovább értékesítésről – de mi történik, ha valaki megszegi a szabályt?
A Ferrari, a Lamborghini és a hasonló kategóriájú cégek autói nem csak nagyon drágák, akadnak olyan modellek, amelyekhez még akkor sem olyan könnyű hozzájutni, ha az embernek sok pénze van.
A korlátozott példányszámot és az azzal járó kötelezettségeket ugyanis nagyon komolyan veszik a gyártók. Ami viszont a Ford és John Cena esetében történt, arra eddig nem nagyon volt még példa.
Az alaphelyzet a következő: adott a Ford új GT-je, ami ugyan 450 ezer dollárba (durván 120 millió forintba) kerül, ám így is 7000 jelentkező volt, aki röhögve kifizette volna érte ezt az összeget.
Mivel összesen 500 példányt gyártanak belőle, ezért a Ford fogta magát és kiválasztotta a félezer szerencsést, aki kifizethet közel félmillió dollárt egy autóért…
Köztük volt John Cena amerikai pankrátor, színész, rapper, tévés személyiség, aki a világon egyedüliként 13-szoros WWE-világbajnok. Nyilván azért esett rá a választás, hogy világszerte hirdesse a vásárlás tényével is, mennyire menő az új Ford GT.
Csakhogy John Cena úgy döntött, eladja az autót – alig egy hónappal azután, hogy átvette. A Ford pedig nagyon berágott rajta, hiszen túl azon, hogy ez nekik rossz reklám, ráadásul szerződésszegés is.
Ilyen esetekben ugyanis a tulajdonosok aláírnak egy szerződést, mely szerint az átvételt követő legkevesebb két évben nem adhatják el az autót. A gyár így akarja egyrészt az exkluzivitást megőrizni, másrészt megakadályozni a nyerészkedést, hiszen egy-egy ritka autó az árának a többszöröséért kelhet el.
Szóval a Ford bepöccent, de annyira, hogy példa nélkül álló eszközhöz fordult: beperelte John Cenát. A michigani kerületi bírósághoz benyújtott keresetben szerződésszegéssel, nyerészkedéssel, csalással vádolják egyebek mellett.
Mi több, a gyár azt állítja, miután hírét vették az eladásnak, közvetlenül is megkeresték a volt pankrátort, aki elnézést kért, és elismerte, hogy készpénzproblémái miatt adta el az autót.
A Ford ekkor állítása szerint azt is felajánlotta, hogy az eladási árért (azaz 450 ezer dollárért) visszavásárolják az autót, és a különbözetről pedig „beszélhetnek” John Cenával, aki azonban erre nem volt hajlandó.
Az autó állítólag „több mint 750 ezer dollárért (azaz közel 200 millió forintért) kelt el…
Persze nem ez az első eset, hogy ilyen előfordult, ám perre eddig még egyetlen autógyártó sem ment, általában megelégednek azzal, hogy feketelistára teszik a szerződésszegőt.
Utolsó kommentek