Igazán ritkaság az, amikor egy olyan különleges autót, mint egy eredeti Jaguar D-Type elárvereznek. Márpedig januárban éppen ez történik majd az Egyesült Államokban. Az ár alighanem az egeket verdesi.
A Jaguar D-Type-ot a brit autógyár 1954 és 1957 között gyártotta. Nem akármilyen sikerrel, hiszen az autó 1955-ben, 1956-ban és 1957-ben is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt.
Miután a Jaguar gyári csapatként (ideiglenesen) visszavonult a versenyektől, a befejezetlen D-Type-okból megszületett az XKSS változat. Rendkívüli ritkaságról van szó, hiszen összesen 18 gyári verseny-, 53 magánszemélyeknek eladott autó és 16 XKSS gördült le a szalagról.
Ha már az XKSS, egy mondatban térjünk ki rá. Még 1957-ben történt ugyanis, hogy tűz ütött ki a Jaguar-gyárban, ami elpusztított kilencet az XKSS modellből. Ami még ennél is nagyobb gondot jelentett, hogy a gyártósor is az enyészeté lett. Hatvan év után tavaly elkezdték legyártani a maradék példányokat.
Összesen 25 darabot terveztek belőle, végül ugye 16-ot szállítottak le belőle. A maradék kilenc legyártását mostanában fejezik majd be. Nem kevés munka egy autó megépítése, hiszen egy darab elkészítése 10 ezer munkaóráig tart - nem csoda, hogy egymillió fontot kell érte fizetni.
El lehet képzelni, micsoda érték egy eredeti D-Type – akadt már olyan példány, amelyért 21 millió dollárt fizettek egy árverésen
„Az OKV 2 a legtöbbet versenyeztetett és legeredetibb Jaguar D-Type, több alkatrésze még eredeti, az alváz, a meghajtás és a felfüggesztés is az” – írta a Sotheby’s a januárban kalapács alá kerülő példányról.
A gyönyörű sportautó szinte minden pillanata dokumentálva van attól kezdve, hogy kigördült 1954-ben az autógyár kapuján. Egyszer egy fékhiba akadályozta meg, hogy beállítson egy új sebességrekordot, de részt vett a La Mans-i versenyen is.
A Jaguar D-Type a szakemberek szerint körülbelül 12 millió dollárért találhat új gazdára januárban Arizónában.
Utolsó kommentek