A klasszikus autó a Salon Retromobile-ben debütál újra ebben a hónapban. Összesen 25 darabot gyártanak le belőle, egészen pontosan az 1956-os eredetit reprodukálják. Az autó arról ismert, hogy háromszor csinált történelmet 1955 és 1957 között a Le Mans 24 órás autóversenyen.
Az új autókat is kézzel építik és egy hathengeres XK motor hajtja majd őket, amit az 1956-os, Longnose, vagyis „hosszú orrú” verzió mérnöki prototípusa alapján készítettek el. A hosszított motorháztető és a karakterisztikus hátsó rész a típus legfőbb jellegzetessége.
„Minden idők legikonikusabb és legszebb versenyautója, hihetetlen rekordokkal a világ legnehezebb autóversenyeiről. És ma is ugyanolyan elképesztő” - jellemezte Tim Hannig, a Jaguar Land Rover Classic igazgatója az autót.
A Jaguar 1955-ben 100 db ilyen autót tervezett építeni, de csak 75 készült el, ezért „pótolják” most az akkor elmaradt 25 autót. A D-típus újragyártása jól illik abba a sorba, amit a gyár nosztalgia divíziója indított: 2014-15-ben hat klasszikus és könnyűsúlyú E-típust, 2017-18-ban 9 XKSS-t építettek meg.
„A projekt egyenesen vezetett végül a 25 db D-Type legyártásához. Mindegyik halálosan pontos lesz a legutolsó részletig” - nyilatkozta Kev Riches mérnökigazgató.
Utolsó kommentek