Magyarul meglehetősen furcsa a Ferrari új, 488 Pista nevet viselő autója, holott a legkevésbé mosolyogni érdemes rajta, hiszen egészen pazar darab, és a kifogástalan teljesítményt hozza vissza a pályára.
Az új 488 Pistával az olasz autóépítő, a Ferrari mind az innovációban, mind a járműfejlesztésben, mind pedig a páratlan teljesítményben egy következő szintre lépett. Mondjuk elég hülyén hat magyarul az autó neve, de ezt nyilván nem vehették számításba. (Olaszul egyébként kb. versenypályát jelent.)
A három legújabb autó a Ferrari Special sorozatból a 360 Challenge Stradale, a 430 Scuderia és a 458 Speciale, amelyek V8-as motorral van építve, a bemutatásuk óta komoly kritikai elismeréseket aratnak.
Különösen a sorozatba épített turbóegységek fejlesztése miatt élénkült az érdeklődés irántuk globálisan is, miután 2016-ban és 2017-ben is elnyerték az Év Motorja díjat.
Az új 488 Pista a közelgő Genfi Autószalonon debütál. A 488 GTB-vel összehasonlítva az új modell V8-as motorral, 710 lóerővel, 770 Nm nyomatékkal, és a 7. fokozatban 3000-res fordulatszámmal bír. Végsebessége 340 km/h, álló helyzetből 2,85 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre, de a 200 km/h-hoz sem kell neki 7,6 másodpercnél több.
A motort nagyon könnyűre tervezték, kevesebb, mint 90 kg, köszönhetően az alkatrészeknek, valamint a jármű- és aerodinamikai fejlesztéseknek, amelyeket már a sorozat korábbi modelljeinél is bevetettek. Az új modell mintegy 20 százalékkal nagyobb teljesítményt ad le, mint a 488 GTB.
Az új modell tisztelettel adózik a márka egyedülálló örökségének a versenyautózás területén. A Ferrari eddig öt gyártói díjat nyert a GTE-ben, a sorozat elindítása óta 50-ből 29 versenyen voltak jelen és 25 éves tapasztalattal rendelkeznek. Mind a sport, mind az autógyártás területén jelentős előrelépés ez a széria.
Utolsó kommentek