Olyan íratlan szabályt tervez megszegni egy titokzatos pénzember, amit egyrészt nem illik, másrészt aminek megszegését nagyon nem szokták díjazni a cégek. A sztori középpontjában egy Bugatti Centodieci áll.
Az autó a maga 8 millió eurós árával a világ tíz legdrágább szuperautója közé tartozik. A Veyronnál, Divónál vagy Chironnál jóvál szögtelesebb Centodieci (olaszul ugye 110) nem véletlenül kapta a nevét, hiszen megpróbál egyensúlyozni a 90-es évek ikonikus szuperautója, az EB110 és a kortárs modellek között.
Nem csak az ára, a teljesítménye is lenyűgöző, a 8 literes (!) W16-os motor 2,4 másodperc alatt juttatja el álló helyzetből 100 km/órára az autót.
A 2019-ben bemutatott autóból a Bugatti mindössze tíz darabot gyárt, természetesen mind elkelt már azelőtt, hogy az elsőt átvette volna a tulajdonosa. (Főleg, hogy még mindig tesztelik a járgányt, hamarosan szállítják belőle az első példányt.)
A történet megértéséhez tudni kell, hogy ebben a kategóriában már nem elég, ha valakinek pénze van. Egyrészt a csillagászati ár ellenére ezek az autók pillanatok alatt elkelnek – pontosabban nem is az autók, hanem a foglalás.
Most azonban egy titokzatos leendő tulajdonos a francia Luxury Car Consulting nevű cégen keresztül eladásra kínálja a helyét – nyilván egy kellemesebb (szakértők szerint minimum egymillió dolláros) profit reményében.
Olyan előfordult már (nem is egyszer), hogy valaki viszonylag gyorsan eladta vadonatúj szuperautóját, természetesen a vételárnál jóval drágábban. Csakhogy a gyártók ezt érthető okokból nem szeretik.
A legtöbb luxusautógyár általában feketelistára teszi az ilyen renitenseket, akik a jövőben leshetik, hogy mikor jutnak megint ilyen autóhoz, vastag pénztárca ide vagy oda.
Sőt, a Ford egészen odáig ment GT szuperautója esetében, hogy aláíratott a vevőkkel egy szerződést, melyben vállalják, hogy a kulcs átvételét követően minimum két évig nem adják el az autót.
Olyan azonban eddig még nem fordult elő, hogy valaki voltaképpen nem is az autót, hanem a foglalást adná el – érdekes lesz látni, mit reagál erre a Bugatti, vajon egy életre feketelistára teszi-e a renitenst.
Nem lennénk meglepve.
Utolsó kommentek