Őszintén bevalljuk, a Gazdagisztán elindulása óta jó pár jachtról írtunk már, láttunk szebbnél szebb darabokat, de olyan különlegességet, mint az Adastra, még soha. Ha azt mondjuk, kivételes darab, nem mondtunk semmit.
Az Adastra szerintünk igazi megosztó darab: vagy az első pillantásra szerelmes lesz valaki belé, vagy egyszerűen rondának tartja. Bevalljuk, mi az első csoportba tartozunk, napok óta nézzük ezeket a képeket és nem tudunk betelni a látvánnyal. Mestermunka, na!
A szerencsés tulajdonos a Hong Kong-i hajómágnás, Anto Marden, aki igazán csekélynek számító 15 millió fontért építtette meg a hajót – talán, hogy két, Indonézia partjainál található magánszigete között használja.
A tervek az angol John Shuttleworth-t (a fenti képen középen) dicsérik, ráadásul a forma nem is öncél, alaposan megkönnyíti ugyanis a nagyobb hullámok közt is a haladást. A 42,5 méter hosszú, 16 méter széles és 52 tonna súlyú jachtot egyébként a héten eresztették vízre Kínában, öt év építést követően.
Egyik különlegessége (azon túl, persze, hogy iPaddel is irányítható... - OK, hogy csak 50 méteren belül, de akkor is) hatalmas tankja, aminek (és persze a hatékony üzemanyag-felhasználásnak) köszönhetően képes a London-New York távolságot egyetlen tankkal megtenni.
Az Adastra törzse üvegből és kevlárból készült, a hajó a hatfős személyzet mellett 9 utast tud kényelmesen (de még milyen kényelmesen!!) elhelyezni.
A szaksajtó (például a Boat International magazin) már arról cikkezik, hogy a jacht új fejezetet nyithat a hatékony hosszú távú hajózás történetében.
Az Adastrát egy Caterpillar C18-as, 1150 lóerős motor hajtja, ezen felül akad még rajta két, 110 lóerős Yanmar motor is.
A képek önmagukért beszélnek, nem is nagyon szaporítanánk tovább a szót – utat adunk inkább a gyönyörködésnek!
Utolsó kommentek