Ha a szuperautókra gondol az ember, akkor szinte kivétel nélkül európai márka jut az eszébe, legyen az a Porsche, a Ferrari, a Lamborghini, a Bugatti, az Aston Martin vagy a McLaren. Érdekes módon az amerikai gyártók erre a szegmensre mintha kevéssé mozdultak volna rá – ami persze (mint a legtöbb hasonló állítás) csak részben igaz, gyorsan be is bizonyítjuk öt példával.
(Fotó: Sicnag Licensed under CC BY 2.0 via Wikimedia Commons)
Az első példánk máris csak részben állja meg a helyét (lesz még ilyen…), hiszen a DeTomaso Panterát Olaszországban építették, igaz, egy amerikai (Tom Tjaarda) tervei alapján, ráadásul amerikai motort, a Ford V8-as blokkját, felhasználva.
Szóval maradjunk annyiban, hogy tulajdonképpen amerikai autóról van szó, amit ráadásul a Ford azonnal vitt is Amerikába, megpróbálva eltüntetni belőle mindent, ami a részben olasz eredetre utalhat. Nem is volt rossz autó, a gyártás kezdetétől számított három éven belül már simán felvette a versenyt a Ferrarival és a Lamborghinival.
Lamborghini Diablo
Ha már Lamborghini, a Diablóra is rá lehet fogni, hogy amerikai, hiszen megalkotása idején a márka az amerikai Chrysler tulajdonában állt. Az amerikaiak aztán 1994-ben eladták, de előtte még azért összehozták azt a szuper V10-es motort, ami például a Dodge Viperben varázsolt.
Ford GT
Hát ha van amerikai szuperautó, akkor a Ford GT minden bizonnyal az, ráadásul elődjétől, a GT40-től eltérően már eleve úgy tervezték, hogy a közutakon is száguldozhasson.
A cél változatlanul az volt, hogy lenyomja a Ferrarit, amit (legalábbi teljesítmény tekintetében) hozott is, köszönhetően az 5,4 literes, V8-as, 550 lóerős motornak, ami 3,9 másodperc alatt pörgette fel 100 km/órára álló helyzetből és egy laza 328 km/órás végsebességet biztosított neki, ami jobb, mint amit a Ferrari 350 Modena tudott.
SCC Ultimate Aero
Az SCC Ultimate Aero annyira amerikai, hogy Amerikán kívül alig ismert, más kérdés, hogy 2007-ben egy időre bekerült a hírekbe, köszönhetően annak, hogy sebesség tekintetében lenyomta a Bugatti Veyront, beállítva a 256,14 mérföld/órás (kb. 410 km/órás) Guinness-rekordot. A VW által tulajdonolt cég mindezt egy V8-as Chevy-motorral produkálta, aztán újratervezték. A gyártással 2013-ban álltak le.
Hennessey Venom GT
A Venom nem maradhat le egy ilyen listáról, ami ugyan az orrát és az ajtaját a Lotustól nyúlta (főleg azért, hogy megfeleljen a törésteszteken), de a többi része abszolút amerikai. Az ikerturbó V8-as motor lélegzetelállító 1415 lóerőre képes, a Spyder-változat pedig jelenleg is a világ leggyorsabb nyitott tetejű utcai autója a maga szerény 425 km/órás csúcssebességével.
Utolsó kommentek