Talán nem túlzás azt állítani, hogy méltó lett legendás névadójához a McLaren új szuperautója. Szerintünk nem kis kockázatot vállalt az autógyár a névválasztással, mert Senna néven csak tökéletes autót lehet forgalmazni. Vajon sikerült?
Minden idők egyik legnagyszerűbb autóversenyzője volt a McLaren színeiben három Forma-1-es világbajnoki címet is begyűjtő Ayrton Senna, aki aztán a Williams pilótájaként vesztette életét 1994-ben.
Ayrton Senna kedvenc színe, a piros és neve nagyon sokat jelent a cégnek. Unokaöccse, Bruno Senna is kapcsolatban áll a McLarennel.
A McLaren Automotive egyébként érdekes módon viszonylag fiatal cég, 6 éve készült első sorozatgyártású autója, az MP12C. A cég azóta is keresi identitását, az eddig kiadott sportkocsik neve csak betűkből és számokból állt: 650S, 675LT, P1, 540C, 570C, 570GT és 720S. A Senna szintén egy ilyen kódnév alatt indult útjára, ez volt a P15.
Rizikós döntés volt, hiszen a Senna név természetfeletti képességeket asszociál a vásárlókban, kérdéses, hogy a modell méltó lesz-e a névadójához. Inkább sporteszköz, mint gépjármű, pályára optimalizálták, pedig közúton is használható.
Pályaautóként szupergyors, leeresztett kasznija miatt is, amit az aerodinamikai kényszerek indokolnak, ahogy a bonyolult megoldásokat a kerekeknél és a szárnyaknál is.
A komputer tervezte megjelenés nem kedvez az autó külsejének, amit kizárólag az aerodinamikai megoldások határoznak meg, nem az esztétika. A korábbi 720-as modellek szemre tetszetősebbek.
Eszméletlenül gyors pályaautóról beszélünk, a teljesítmény-megszállottak álma, már ha a vezetője is tudja vele tartani a lépést. A kocsi teljesítménye méltó a Senna névre, a megjelenése – nos, azt mindenki döntse el magának.
Az ára mindenesetre elég húzós, 267 millió forint. Eddig 500 darabot adtak el belőle.
(Fotó: cars.mclaren.com)
Utolsó kommentek