Az olasz gyár alighanem az utóbbi időszak legmenőbb autóit rakta össze. Az együléses Monza SP1 és kétüléses ikerpárja, az SP2 egy új, Icona névre keresztelt sorozat darabjai.
Őszintén szólva leesett állal néztük az első képeket, mert a Ferrari merész, fantasztikusan stílusos és (szerintünk) menő autókat alkotott a két, limitált példányszámban gyártott példányokkal.
A tervező úgy idézi meg a 40-es és az 50-es évek hangulatát (a fő inspiráció alighanem az 1948-as Ferrari 166 MM, valamint az együléses 860 Monza és a kétüléses 750 Monza), hogy közben mégis valami egészen újat hoz létre.
Ha egyáltalán lehet ilyen különbséget tenni, akkor talán az együléses változat a radikálisabb (együlésesből azért elég keveset látunk mostanában), de az SP2 mellett sem mennénk el csak úgy.
A barchettákat idéző karosszériának köszönhetően mindkét autó rendkívül könnyű, a Ferrari 812 Superfast alapjára épített autókban 6,5 literes, 800 lóerős V12-es motorok vannak, ami a gyár szerint azt jelenti, hogy álló helyzetből 2,9 másodperc alatt gyorsulnak 100 km / órás sebességre.
Ami azért is érdekes mutatvány, mert egyik változatnak sincs szélvédője, ehelyett szélterelő védi a sofőr fejét attól, hogy a szél letépje. Ha esetleg borulna az autó, akkor az ülések mögé épített bukórudak hivatottak megvédeni minket.Az autókból csupán 500 darab készül, és nem mintha ebben a kategóriában olyan nagy jelentősége lenne az árnak, azért eláruljuk, hogy 1,4 millió dollárt kell letenni érte annak a szerencsésnek, aki egyáltalán lehetőséget kap rá.
Utolsó kommentek