16 napos túra magánrepülőgéppel Közép- és Dél-Amerikába, az Andok felfedezése 4000 méter magasan, Dim Sum készítése egy Michelin-csillagos étteremben – ezeket az utakat nem utazási irodák, hanem luxus szállodaláncok kínálják a gazdag turistáknak.
A butikhotel-hálózatok számának növekedésével a luxusutazásokat úgy terjesztik ki, hogy élménycsomagokat állítanak össze. A Four Seasons, a Ritz-Carlton, a Belmond és a Peninsula Hotels is csatlakozott ehhez az irányhoz, hogy a vendégeik boldogok maradjanak.
Hatalmas népszerűség
Az ilyen luxuscsomagok gyorsan elkelnek. A Ritz-Carlton hajói csak 2020-ban indulnak útnak, de már sokan érdeklődtek. A Four Season magánrepülős útjaira hamar eladták a jegyeket.
A Peninsula Hotels egy külön részlege foglalkozik az élmények biztosításával, míg a Belmond Andok túrájára, ahol luxusvonatokon lehet megtenni a világ egyik leghosszabb útját, szintén özönlenek a jelentkezések.
„Két repülővel kezdtünk, és aztán a nagy népszerűség miatt egy harmadikat is üzembe állítottunk. A 2018-as utak gyorsan beteltek, ezért egy harmadik útvonalat is be kellett iktatnunk, amelyre az eddigi legrövidebb idő alatt tudtuk eladni a helyeket” – mondta Vivian Koh, a Four Seasons ázsiai-csendes-óceániai területi PR-igazgatója.
Az utasok a repülőkön is kiemelt bánásmódban részesülnek, többen gondoskodnak kényelmükről, külön séf, orvos és az élményekért felelős személy is utazik velük. Az eredmény pedig egy nagyon különleges, személyre szabott nyaralás. Az útvonalak rugalmasak, menet közben is lehet módosításokat eszközölni, az utazók igényei szerint.
Különleges élmények
A Peninsula Hotels kiterjedt hálózatára építve keresi meg a partnereket és szakértőket, akik a hétköznapi látnivalókon túli élményeket is biztosíthatják a pénzes turistáknak.
Így a vendégek zárás után is bemehetnek múzeumokba, műtermekben tehetnek látogatást, főzőórákon vehetnek részt, vagy harcművészeti leckéket kaphatnak. A cég emellett magánhelikoptereket és luxuskocsikat sofőrrel is rendelkezésre bocsát szükség esetén, a kényelmet növelendő.
A Belmond 2017-ben indította el az Andok túrát, amelyen a kultúrát és a természetet is megismertetik az utazókkal. Ki ne jógázna szívesen a Titicaca-tónál vagy kortyolgatna pezsgőt egy privát tengerparton?
A szállodaláncnál különösen népszerű a vonatos utazás a Machu Picchura: egy év alatt 50 százalékkal többen jelentkeztek, főleg a kínai turistáknak köszönhetően.
Deanna Ting, a Skift nevű turisztikai szakportál szerkesztője szerint az ilyen utazások szervezésével a szállodák a brandjüket akarják erősíteni, valamint elmélyítenék a kapcsolatot a vendégekkel akkor is, ha azok kilépnek a hotelszobából.
Mélyen a pénztárcába kell nyúlni
Mindez persze nem olcsó mulatság. A Four Seasons latin-amerikai repülős útja – amely rengeteg várost érint – 98 ezer dollárba kerül fejenként, akkor, ha ketten foglalnak.
Az Aman Resorts egy Airbus ACJ 318-assal visz világkörüli útra 16 vendéget, Tokiótól Velencéig, csekély 126 ezer dollárért. A Belmond 3245 dollárért juttatja fel a turistákat az Andokba, az ár egy hajóutat és egy privát ebédet is tartalmaz.
A Peninsula Academy programján hollywoodi sztárnak érezhetik magukat a vendégek: ruhák, ékszeket, smink, fotózás a vörös szőnyegen, 1800-3100 dollárért.
(Fotó: Peninsula Hotels)
Utolsó kommentek