Az Investindustrial nevű olasz magántőke-társaság lett a Morgan többségi tulajdonosa. Az autógyártó 109 évig volt családi tulajdonban, de már csak kisebbségi részesedést tartanak meg a cégben.
Az autógyártó központja a worcenstershire-i Malvernben van, és várhatóan itt nem lesznek változások, az üzem nem költözik. Ráadásul a Morgan 19 év után jelentkezett új kocsival, amely a leggyorsabb és legkönnyebb a márka történetében.
A cég évente nagyjából 700 sportautót készített, döntően még manufakturális módszerekkel. Tavaly az eladásokból 33,8 millió fontos bevétele származott, míg a profit 3,2 milliós volt. Az olasz tulajdonos több befektetést ígért, a célja pedig az eladások megduplázása.
„Az új partnerrel a cég növekedhet, és globálisan is betöltheti a benne rejlő potenciált. Ezáltal lehetőségünk lesz növelni az eladásokat, a marketingtevékenységet, fejleszteni a gyárat és a látogatóközpontot. Felgyorsítjuk a fejlesztéseket, új autókat tervezünk és több embert vehetünk fel” – indokolta meg a döntést Dominic Riley, a Morgan elnöke.
Az Investindustrialnak nem ismeretlenek a brit luxusautók: az Aston Martinban 31 százalékos részesedése van.
A vállalatot 1910-ben Henry Frederick Stanley Morgan alapította. Először csak egy autót készített, saját magának, de aztán meglátta az ebben rejlő lehetőséget, és felépítette a céget.
A Morgan nevéhez sok különleges autó fűződik, a legújabbat pedig az idei genfi autószalonon mutatta be. A Plus Six az első új kocsi az elmúlt 19 évben, az Aero 8 megjelenése óta. BMW-motor hajtja, ez a leggyorsabb kocsi a Morgan történetében – végsebessége eléri a 270 kilométer/órát.
Elegáns, klasszikus kinézetű autó, rengeteg tradicionális megoldással, a kerek fényszóróktól az analóg sebességmérőig. Újdonság viszont, hogy a műszerfalon egy TFT-képernyő is helyet kapott.
Az utastér nagyjából 20 centiméterrel nagyobb, mint az elődnek tartott Plus 8, így kényelmesebb vezetni.
A cég tavasszal kezdi el a gyártást, hetente hat autó készül el, és összesen kétszázat dobnak piacra. A kocsik induló ára 90 ezer font (33 millió forint) lesz.
Utolsó kommentek