Száz éves lett a világ egyik legikonikusabb parfümje, a Chanel No 5. Ezt megünneplendő a francia cég 55,55 karátos gyémántnyakékkel ünnepli meghatározó termékét.
A No. 5 volt az első parfüm, amit a francia divat nagyasszonya, Gabrielle „Coco” Chanel a piacra dobott, méghozzá pontosan száz évvel ezelőtt, 1921-ben.
A parfümöt az orosz-francia kémikus, Ernest Beaux alkotta meg, de a sikerben alighanem legalább olyan fontos szerepe volt a gyorsan klasszikussá váló üvegcsének, mint az illatnak.
Érdemes pár mondat erejéig kitérni arra is, miért lett éppen No 5 a parfüm. Nos, Coco Chanel számára ez a szám mindig is nagy jelentőséggel bírt. Amikor Ernest Beaux bemutatta neki a parfümmintákat, akkor az üvegcséket 1-től 5-ig és 20-tól 24-ig számozta be. Coco Chanel az 5-ös számút választotta.
„A ruhakollekcióimat május 5-én mutatom, az ötödik hónap ötödik napján. Szóval tartsuk meg az ötös számú minta nevét is, szerencsét hoz majd” – mondta Ernestnek a divattervező.
Igaza lett, hiszen a Chanel No 5 most, 100 évvel később is rendkívül népszerű, amit a cég egy gyémántnyakékkel ünnepel, amin az 55,55 karátos nagy kő mellett 104 kerek és 42 baguette-gyémánt található.
„Gabrielle Chanel e két univerzumot ugyanazokkal a látnoki értékekkel közelítette meg, vakmerőséggel és tökéletességre törekvéssel. Ezzel a kollekcióval azt a kreativitást akartam újra felfedezni, ami a No 5 parfüm lelkéhez is vezetett” – fogalmazott rendkívül költőien a cég ékszerrészlegének igazgatója, Patrice Leguereau.
Akinek esetleg felcsillant volna a szeme az ékszer láttán, sajnálattal vagyunk kénytelenek közölni, hogy nem eladó, a Chanel azt párizsi gyűjteményében helyezi el.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek