Immár 85 éve annak, hogy egy bizonyos Woolf Barnato (akkor a Bentley elnöke) egészen elképesztő teljesítményt végrehajtva verte meg a Kék Vonatot egy gyorsan legendássá váló versenyben. A párbaj emlékére a Bentley most előállt a Mulsanne egy különleges változatával.
(fotó: bentleymedia.com)
A mai poszt megértéséhez közel száz évet vissza kell mennünk az időben, egészen a múlt század húszas éveinek elejéig, amikor kitalálták a Kék Vonat Versenyeket.
Ennek lényege elsősorban az autóipar reklámozása volt, az autósok a legendás Le Train Blue ellen versenyeztek a francia Riviera és Calais között. A tét persze nem a pénz volt, hanem hogy sikerüljön bizonyítani az autók megbízhatóságát, gyorsaságát és persze a sofőrök kalandvágyát.
A verseny rendkívül népszerű lett, ám 1930-ban a Bentley akkori elnöke emelte a tétet. Történt, hogy egy Jules Verne (vagy akinek úgy jobban tetszik: Verne Gyula) tollára kívánkozó beszélgetésben Woolf Barnato kijelentette, abban már semmi kihívás nincs, hogy egyszerűen csak gyorsabb legyen valaki a vonatnál.
Az elnök persze nem volt akárki, a megelőző két évben ő nyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, így komolyan kellett venni, amikor közölte: emeli a tétet, és arra fogad, hogy mire a vonat Calaisba ér, ő már londoni klubjában emeli poharát a Bentleyre. A tétet nem csak átvitt értelemben, hanem konkrétan is emelte, hiszen az akkoriban igencsak tisztes összegnek számító 100 fontot is feltett a saját győzelmére.
A verseny részleteibe nem mennénk bele, volt ott minden, büntetés gyorshajtásért, különféle izgalmak, ám a lényeg, hogy a megbeszélt napon 15 óra 20 perckor a Bentley ott parkolt a St. James’s Streeten található Konzervatív Klub előtt, egészen pontosan 4 perccel előzve meg a Calaisba befutó vonatot. A fogadást tehát Woolf Barnato megnyerte.
Nos, ennek a legendás párbajnak az emlékére állt most elő a Bentley a Mulsanne Speed Blue Train Mulliner Limited Edition, felettébb kacifántos nevű, ám legalább annyira szép autóval.
(fotó: bentleymedia.com)
A rendkívül elegáns és szép autó a Techno Classicán mutatkozik be, és összesen négy példány készül belőle. Megvenni már nem lehet, hiszen mindegyik elkelt, mostanában szokatlan módon egyébként európai vásárlók lettek a szerencsések.
Az autó persze sok tekintetben tiszteleg az eredeti Speed Six előtt, és ezek közül az a legkevesebb, hogy a műszerfalba belekomponálták a Blue Train 85 Years feliratot.
Az autóval egyéb különlegességek is járnak, például egy ezüst Robbe & Berking evőeszközkészlet, Haviland Limoges porcelán edények, Linley kristály pezsgőskészlet és angora piknikpléd.
„A Blue Train a világ egyik leghíresebb és legünnepeltebb autója, ami tökéletesen megtestesíti a Bentley versenyszellemét. Woolf Barnato háromszor nyerte meg a Le Mans-i versenyt, de a Kék Vonat verseny megnyerése volt az, ami igazán megragadta a közvélemény fantáziáját, és táplálta a Bentley-fiúk legendáját” – indokolt Richard Charlesworth, a Bentley örökségekkel foglalkozó részlegének vezetője.
Utolsó kommentek