Valamiért a törökről nekünk a luxusjachtok építése nem nagyon jutott az eszünkbe, ami alighanem csak annak tudható be, hogy az ember nehezen lép ki a megszokott keretei közül. Pedig ahol tenger van (pláne kettő), ott hajógyártás is van, és a Sarp Yachts most azt is bebizonyított, hogy nem is akármilyen.
A cég 46 méteres La Passion nevű hajójával ugyanis bevallottan egy új piaci szegmenst kíván meghódítani, és bár a jachtban nincsen semmi sokkoló, nem is jár rossz úton.
A gyártó próbált olyan járművet megalkotni, ami egyfelől névjegyévé válhat, másfelől diktálhatja a tempót a régió feltörekvő vállalatainak, harmadfelől pedig kiállja az idő próbáját.
Az első kettőre tulajdonképpen már most azt lehet mondani, hogy olyan nagyon aligha lőttek mellé, ami a harmadik célt illeti, arra értelemszerűen majd csak jó pár év múlva születik válasz.
A hajótestet egyfelől acélból, másfelől üvegszálból készítették, az első a stabilitás miatt volt fontos, a második pedig a súlycsökkentésért. A fejlesztés a Taka Yachts-ot dicséri, a külső megjelenés pedig Osman Tanju Kalaycıoğlu érdeme.
„A dizájnnal az volt a cél, hogy karakteres megjelenést biztosítsunk a hajónak, bármerre is járjon a világon. Ezért kell áramvonalasnak, arányosnak és frissnek lennie egyszerre” – mondta Osman Tanju Kalaycıoğlu.A belbecsért már a brit Adam Lay Studio felelt, és nem végeztek rossz munkát. A La Passion külseje és belseje ugyanis kellemes összhangban áll egymással, a fedélzeten látható, az óceánt idéző színvilág (zöld, kék, türkíz) folytatódik odabent is, ahol a vendégek egy nagyon kényelmes, nyugodt, kiegyensúlyozott, nem egyszer loftra emlékeztető tereket élvezhetnek.
A Sarp Yachts a meglehetősen hagyományos, ötkabinos megoldás mellett döntött, a központi lakosztály a főfedélzeten található és egyik különlegessége a 360 fokos kilátás a vízre.
Ehhez persze hatalmas ablakok kellenek, ami nem csak a panoráma miatt fontos, hanem azért is, mert így kifejezetten világos tereket kapunk. (Ha pedig a szükség úgy hozza, akkor a speciális LED-es világítótestek teremtik meg a fényt.)A további négy kabin egy szinttel lejjebb található és egy központi társalgórészből nyílik: az egyik irányban két iker, a másikban két dupla helyiségről van szó.
Általában véve elmondható, hogy a tervezők próbáltak egy laza, kicsit a tengerpartokat idéző hangulatot megteremteni, szerintünk nem kevés sikerrel. Hogy aztán ez elég lesz-e ahhoz, hogy a La Passion betöltse hivatását és meghatározó szerepet játsszon a török jachtgyártásban, az más kérdés.
(Fotó: sarpyachts.com)
Utolsó kommentek