A Land Rover és a Range Rover hasonló, felettébb sikeres próbálkozásai után tulajdonképpen csak idő kérdése volt, hogy a Jaguar is előálljon egy régi klasszikus újragondolásával.
Az 1961-ben bemutatott E-Type anno alaposan felkavarta az autós világot, és azt ugyan nem merjük bizton állítani, hogy ez a napokban az esseni Techno-Classica kiállításon a nagyvilág elé tárt, újjáépített 1965-ös modell esetében is így lesz, de a munka kétségtelenül szépen sikerült.
A 4,2 literes keménytetős kupé szinte teljesen újjáépítették, és bár a 285 ezer fontos ár elsőre húzósnak tűnik, ha arra gondolunk, hogy az 1961-68 között forgalmazott első sorozat darabjai nagyjából ezen az áron, vagy még ennél is drágábban mennek el az árveréseken, akkor a dolog nem is olyan vészes.
Az egyetlen dolog, ami megakadályozza a tízszeres árat, hogy az E-Type az Aston Martin DB5-höz, vagy a Ferrari 250 GT Lussóhoz képest rengeteg példányban került piacra, hiszen több mint 31 ezret adtak el belőle, míg amazokból csak pár százat gyártottak.
Érdekes módon a Jaguar újjászületés programja alighanem felfelé veri majd az árakat is, és nem csak a kétségkívül pazar megvalósítás miatt. Ezekből a változatokból ugyanis maximum évi 10 darabot készítenek, és a gyár szakemberei már vadásszák is a piacon a felújítható példányokat.
A cél vadonatúj régi autók készítése, de ha az ügyfél úgy kívánja, akkor még ettől is hajlandóak eltérni. Mondjuk ennyi pénzért...
Utolsó kommentek