Az egyik legfontosabb luxusautógyár nem akar felugrani az elektromos autók divathullámára, pontosabban akar, csak nem egészen úgy, ahogy a legtöbben. Ehelyett valami egészen nagy durranást tervez.
Hatalmas a verseny a gyártók között az elektromos autók piacáért, a legnagyobbak is egymás sarkát taposva próbálnak minél nagyobb szeletet kiszakítani maguknak a sok milliárd dolláros üzletből.
Más filozófiát követ a Bentley, amely nem rohan, ellenben azt vallja, ha már csináljuk, akkor csináljuk jól. Ez az ő filozófiájuk szerint egy egészen újfajta megközelítést és technológiát jelent.
A piacot és a márkát jól ismerők most a 2018-ban bemutatott Bentayga nevét vágják a fejünkhöz, ami rendben is van, mégiscsak egy hibridről lenne szó, ám ennél többet a márka főnöke szerint egyelőre ne várjunk tőlük.
„Megtehetnénk, hogy fogjuk az egyik, már meglévő modellt és kinevezzük elektromosnak, de nem fogunk egy már létező autónkba akkumulátorokat beleszuszakolni, mert az hatékonysági szempontból kompromisszumokkal járna” - fogalmazott Adrian Hallmark.
Ehelyett a Bentley a szilárd akkumulátorban hisz, ami szerintük mindent megváltoztat majd, hiszen segítségével az elektromos autók kompaktabbak és könnyebbek lesznek.
„Nem állítom, hogy egészen biztosan ilyen akkumulátorokat használunk majd, de az biztos, hogy az évtized közepére ez valóság lehet. Ezek az akkumulátorok 30 százalékkal könnyebbek, mint az ugyanakkor teljesítményt leadó lítium-ion párjaik” - hívta fel a figyelmet a Bentley első embere.
„Nagyon nem mindegy, hogy 720 vagy 500 kiló akkumulátor van egy autóban. Ráadásul az új technológiával alacsonyabb és magasabb autókat is gyárthatunk majd, majd a nagyobb teljesítmény legyőzi a légellenállást” - tette hozzá Adrian Hallmark.
Noha a Bentley tavaly, a 100. születésnapjára bemutatta az EXP 100 GT névre hallgató konceptautót, az első teljesen elektromos autójukra legalább 2025-ig várni kell.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek