Alig 35 ezer dollár (kevesebb, mint 10 millió forintért) lehet kapni a legolcsóbb Bugattit. Mielőtt azonban bárki rohanna, hogy vegyen belőle egyet, kénytelenek vagyunk elárulni azt a fájdalmas igazságot, amit a képek is feltárnak: ez a Bugatti, noha AZ a Bugatti, de mégsem teljesen, hiszen gyerekeknek készült.
Az autógyár tavaly ünnepelte 110. születésnapját, ennek örömére a Genfi Motorshow keretében be is mutatta a korlátozott példányszámban készülő, gyerekeknek szánt elektromos kisautóját, a Baby II-t.
Az aktualitást most az adja, hogy egy év elteltével bejelentették, hogy megkezdődött a járgány gyártása.
Mielőtt azonban a Baby II-ről beszélnénk, érdemes egy kicsit kitérni az eredeti Bugatti Baby-re, amit 1926-ban maga Ettore Bugatti épített meg a Type 35 alapján legkisebb fia 4. születésnapjára. Az autó olyan jól sikerült, hogy végül 500 darab készült belőle.
A Baby II ennek az ikonikus Type 35-nek a 75 százalékos, méretarányos és természetesen teljesen működőképes elektromos változata, egyébként rögtön három különböző verzióban.
Az alapmodell egy 1,4 kWh-s motorral felszerelt darab. A Vitesse nagyobb, 2,8 kWh-s változatban és erősebb motorral jön, míg a csúcsmodell Pur Sang mechanikusan ugyanazt tudja, amit a Vitesse, de alumínium karosszériája kézzel készült és egy az egyben a Type 35-öt hozza.
Csakúgy, mint az eredeti Bugatti Baby-ből, a modern változatból is csupán félezer darab készül. Az alapmodell 35 ezer dollár (10,3 millió forint), a Vitesse 50,5 ezer (közel 15 millió forint), míg a Pur sang már elég húzós a maga 68 ezer dolláros (20 millió forintos) árával.
Na, nem mintha olyan sok eladó darab lenne még belőle, szóval akinek akad ennyi pénze egy komoly játékszerre, az jobban teszi, ha nem sokat vacakol.
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.
Utolsó kommentek