Nem feltétlenül csak férfiak szájában fut össze a nyál, amikor meglátnak egy-egy gyönyörűen karbantartott a klasszikusok autócsodát az úton. Más kérdés, hogy erre Magyarországon azért ritkábban van alkalom – ezért is mutatjuk be most ezen legendák közül az öt legdrágábbat.
5. 1932 Alfa Romeo Tipo B (5,6 millió dollár)
A korábban Monopostóként vagy P3 Alfa Romeo Tipo B-ként ismert versenyautót az 1932-es Grand Prixra építették. Az egyetlen együléses autó volt a versenyen, 2,6 literes motor repítette. Az Alfa abban az évben öt fontos versenyt nyert meg, ám miután még ötöt építettek ugyanebből a modellből, jött a Ferrari és átvette a versenyzést. Az 5,6 millió dollár a lehető legobjektívabb összeg, hiszen a közelmúltban éppen ennyit fizette ki érte.
4. 1962 Ferrari 330 TRI/LM (6,5 millió)
Az 1950-es évek egyeduralkodója volt a Ferrari Testarossa. Az orrmotoros csodák annyival mindenki előtt jártak, hogy például a Le Mans-i 24 órás verseny rendezői négyhengeresben maximálták a motorokat. Így aztán ez lett a legerősebb, egyben utolsó Testarossa.
Az 1962-es Le Mans-t a 0808-as modellel nyerték meg, amit aztán a Ferrari eladott. Az autó egy ideig váltogatta a gazdáit, majd eltűnt, hogy 2002-ben kerüljön elő ismét, amikor is átesett egy teljes restauráláson, aztán egy francia gyűjtemény dísze volt, amíg el nem árverezték.
3. 1931 Type 41 Bugatti Royale (8,7 millió)
A maga 3,5 tonnás súlyával és több mint 4 méteres hosszával eredetileg is a gazdagok kiváltsága volt (annak is készült). A Bugattit akkor még nem érdekelte sem az erő, sem a sebesség, egyes egyedül a felhasznált anyagok minősége, márpedig azoknak tökéletesnek kellett lenniük. Fa, ritka bőr, értékes fémek – ezekből állt össze a tökéletes Bugatti. Meg is látszik 80 év múltán is...
Ebből a modellből összesen hat darab (!) készült, és már 1931-ben is egy átlagos autó százszorosába, az akkor teljesen elképesztőnek számító 42 ezer dollárba került. A képen látható darabot a londoni Christie's árverésén adták el 1981-ben.
2. 1962 Ferrari 250 GTO (16,6 millió)
Csodálatosan szexi autó, fantasztikus forma és nagyszerű teljesítmény együtt – mi kellhet még? Éppenséggel 16,6 millió dollár, ugyanis éppen ennyibe kerül ez a Ferrari 250GTO egyenesen 1962-ből. Rengeteg versenyt nyert a Ferrarinak, más kérdés, hogy állandó javítást igényelt, mert a megbízhatóság nem tartozik a kiemelkedő tulajdonságai közé.
Mindössze 40 darab készült belőle, amivel a legritkább Ferrari-modellek egyike.
1. 1954 Mercedes W 196 (24 millió)
Az ötvenes évek közepén (konkrétan 1954-55-ben) nem volt ennél jobb versenyautó széles e Föld kerekén. Az 1954-es Reims-i nagydíjon mutatkozott be a nagyközönségnek és olyan legendák vezették, mint Stirling Moss és Juan Manuel Fangio.
Több tulajdonost is megjárt, 1990-ben francia, majd később német tulajdonosa lett, utóbbi már kerek 10 millió dollárt fizetett érte. Mai értéke 24 millió dollár...
Utolsó kommentek