Elárverezik azt a 81 éves Bugattit, ami típusában először állt rajthoz 1931-ben. Akkor a harmadik helyet szerezte meg, most legalább hárommillió dollárt érhet.
A Bugatti Type 54-et eredetileg a sikeres Type 35 helyett akarták bevezetni válaszul az egyre erősebb motorokra és egyre hosszabb versenypályákra. A Type 54 4,9 literes motorjával másfélszer akkora teljesítményre volt képes, mint az elődje, végsebessége pedig 240 km/h volt.
1931-ben a Német Nagydíjon debütált, volánja mögött Achille Varzival végül a harmadik helyet sikerült megszereznie, és a leggyorsabb köridőt is magáénak tudhatta 164 km/h átlagsebességgel.
Impozáns teljesítménye ellenére csak négy-öt darab készült belőle, amiből egy valószínűleg gazdát cserél majd a 2013-as párizsi retroautó kiállításon.
Ritkasága miatt már alapból magasra rúghat az ára, a kérdéses modell valódi értékét azonban az adja, hogy ez volt a híres darab, ami bemutatkozott 1931-ben. Tulajdonosai 3,2 és 4,4 millió közötti végső árral kalkulálnak.
A Bugattik egyébként jellemzően jól teljesítenek az árveréseken. Egy 1925-ös Type 35B, amit az egyik legszebb versenyautónak tartanak, egészen pontosan 692.789 dollárért kelt el, míg egy Type 57SC Atlanticért, melyből összesen kettő darab maradt, 30-40 millió dollárt kapott a tulajdonosa. Ezzel az autó kiérdemelte a legdrágább Bugattinak járó címet.
Utolsó kommentek