Nehéz lenne szemérmességgel és visszafogottsággal vádolni a kínai Wuxi városát, ahol úgy döntöttek, létrehoznak egy luxusmárkákkal teli utcát. Illetve valamit, ami egészen olyan, mintha. Üdv a Hamisítók Paradicsomában!
Sétálunk a város bevásárlóutcáján a legnagyobb divatmárkák üzletei között – illetve csak majdnem, hiszen a Zare, az H&N, az Appla maximum csak ismerős nevek lehetnek, az ezekben az üzletekben árult termékek azonban mind hamisítványok. Ha pedig megpihennénk, betérhetünk a SFFCCCKS Coffee-ba.
A kamu márkaneveket persze mindenki azonnal be tudja helyettesíteni az igaziakkal, más kérdés, hogy a Zara, az H&M, az Apple vagy az Hugo Boss (esetleg a Starbucks) mit szól mindehhez. (A kínaiak becsületére legyen mondva, a Kínai Ipari és Kereskedelmi Bankot is hamisítják, a név idemásolásától magunkat és titeket is megkímélnénk.)
A helyi média hírei szerint egyébként az üzletek (még) üresek, és bérlőre várnak, mi több, a tulajdonosok képviselője szerint a logókat és neveket csak azért helyezték el, hogy megteremtsék a hangulatot és bevonzzák a reménybeli bérlőket és tulajokat.
Ha akarjuk, elhisszük (mi inkább nem), egy biztos: a szellemi jogok védelme finoman fogalmazva is gyermekcipőben jár Kínában, erről alighanem bárki tudna mesélni Magyarországon is, aki járt már kínai piacon.
(via)
Utolsó kommentek