A Monterey Autóhét egyike a szakma nagy összejöveteleinek, ahol nem csak új modellek mutatkoznak be, de itt rendezik meg az év egyik legfontosabb árverését is. Idén több klasszikus (és méregdrága) Ferrari is gazdát cserélt.
A mesés Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta 1959-ből (fotók: bonhams.com)
Az észak-kaliforniai Monterey évről évre lehetőséget nyújt arra, hogy az autók szerelmesei összegyűljenek, és csorgassák kicsit a nyálukat, illetve akik megengedhetik maguknak, jó mélyen a zsebükbe nyúljanak, amikor egy-egy ritkaság gazdát cserél.
A Bonhams például idén egészen elképesztő felhozatallal kápráztatta el a jelenlévőket, olyan klasszikus Ferrari-ritkaságok cseréltek gazdát, hogy még a távolból is káprázik az ember szeme.
Vegyük például azt a gyönyörűen restaurált, 1959-es Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinettát, amelyet nem kevesebb, mint 8 millió 525 ezer dollárért adtak el. De nem ez volt a legrégibb modell, hiszen egy 1951-es 212 Inter Cabriolet is gazdát cserélt 2,2 millióért.
365 GTS/4 Daytona Spider (1971)
Éppenséggel valószínűleg annak az 1971-es 365 GTS/4 Daytona Spidernek a tulajdonosan sem panaszkodott, aki 2 millió 640 ezer dollárt zsebelt be az autóért, ehhez képest az 1971-es keménytetős változat 748 ezer dolláros ára szinte aprópénz.
Ha már a hetvenes évek: elkelt egy 1973-mas Ferrari Dino 246 GT is, méghozzá 407 ezer dollárért, aminek különlegessége, hogy az alapító Enzo fiáról kapta a nevét és komoly kultusza van a márka szerelmesei között.
Az 1985-ös Ferrari 288 GTO
Persze modern darabok is gazdát váltottak: egy 1985-ös 288 GTO-ért 2 millió 365 ezret adtak, ami kapcsán a Bonhams megjegyezte: az utóbbi években a modell megerősítette a helyét a gyűjtők között, elsősorban az ikonikus dizájnnak köszönhetően (no és annak, hogy csak 36 található belőle az Egyesült Államokban – tesszük hozzá).
Az F40-es 1990-ből
Elkelt egy 1990-es F40 is, méghozzá 1 237 500 dollárért. A modell különlegessége, hogy ez volt az utolsó olyan fejlesztés, amit Enzo Ferrari felügyelt, és sokan minden idők legjobb sportautójának tartják.
Utolsó kommentek