Ha létezik eltalált autóforma, akkor a Porsche 911 minden bizonnyal az. Nem csoda, hogy az 1963-ban piacra dobott sportautó a mai napig a gyűjtők kedvence, és egy-egy régebbi példányért hatalmas összegeket hajlandóak kifizetni.
A Porsche 911 összetéveszthetetlen külseje az évtizedek során nem sokat változott, ennek ellenére persze vannak különbségek – ezekről egy-egy rajongó nyilván hosszan tudna beszélni.
Mi nem vagyunk komoly szakértők, de (noha elismerjük az újabb modellek erényeit) a régebbi példányok jobban megmozgatnak, talán éppen az egyszerű szépségük miatt. Különösen igaz ez az első sorozatra, amelyet éppen 10 évig, 1963-tól 1973-ig gyártottak.
Ebbe a sorozatba tartozik a posztban látható 1968-as Targa is, és tulajdonképpen elég nehezen tudjuk megfogalmazni, mi ragadott meg benne a legjobban: talán a kompaktsága, talán az eltávolítható tető vagy a hihetetetlenül egyszerű és mégis elegáns vonalvezetés.A Targa nem a leggyorsabb és még csak nem is a legritkább példány, de a szépségét szerintünk nehéz felülmúlni. Ami pedig az árát illeti, nem is elérhetetlen darabról beszélünk, hiszen például egy január végi amerikai aukción a Bonhams szakértői szerint 75 ezer – 100 ezer dollárért (21,7 – 29 millió forintért) kel majd el a posztban látható darab.
Ami a hasonló korú és állapotban lévő Porsche 911-ek között sem tűnik túl soknak...
(Fotók: bonhams.com)
Utolsó kommentek