A Hondáról sok minden eszébe jut az embernek, speciel sem a luxus, sem a repülés nem annyira. Legalábbis eddig így volt, mert a japán gyár most valami egészen különleges dologgal állt elő.
A gyár ugyanis úgy döntött, beszáll a magánrepülők világába, és ha már így tesz, akkor rögtön valami izmossal indít. Ez lett a HondaJet. A lépés végül is nem annyira meglepő, mint elsőre gondolnánk, hiszen a japán cég már alapításakor is erősen kacsingatott a repülés felé, nem véletlen, hogy Soichiro Honda 1948-ban szárnyként álmodta meg a vállalati logót.
A HondaJet azért több, mint egy újabb darab a magánrepülők palettáján, olyannyira, hogy szakértők szerint komoly előrelépést jelent a könnyű kisgépek (very light jet – VLJ) kategóriáján belül.
A 4,5 millió dolláros repülő ugyanis úgy könnyebb (és így értelemszerűen nagyobb a hatótávolsága), hogy a kabinja nagyobb, mint a versenytársaké, emellett az üzemanyag-felhasználása is hatékonyabb, miközben gyorsabb, mint a többiek. A (legénységgel együtt) hét fős gép titka, hogy nem a szokásos alumínium-elegyből készül, hanem egy speciális kompozitból.
Technológiai szinten is nagyon komoly felszereltséggel büszkélkedhet a HondaJet, a következő generációs Garmin G3000 navigációs rendszer például képes arra, hogy akár egyetlen pilótával, vagy egy kétfős legénységgel biztonságosan repüljön.
Lehetne még sorolni az innovációkat (például azt, hogy a motor egy érdekes megoldással a szárnyra került, amitől a kabin sokkal csendesebb lett), de maradjunk egyelőre annyiban, hogy a Honda gyakorlatilag a semmiből egy nagyon komoly géppel lépett most a piacra.
(Fotó: hondajet.com)
Utolsó kommentek