Ha van egyértelműen státusszimbólumnak számító márka manapság, akkor a Rolls-Royce minden bizonnyal az, egyike azon keveseknek, melyek fénye egyáltalán nem kopott meg az elmúlt évtizedek alatt, sőt! Az ember azt gondolná, hogy egy ennyire a reflektorfényben lévő márkáról mindent tud már, azért az alábbi listából remélhetőleg kiderül egy-két érdekesség mindenkinek.
1. A legtöbb Rolls-Royce-t Amerikában gyártják
Minden britsége ellenére a Rolls-Royce-ból ma már messze a legtöbb darabot az Egyesült Államokban készítik, méghozzá az indianai Indianapolisban. Mintegy 4000 ember dolgozik az ottani gyárban.
2. Sokáig nem is gyártott autót
Egészen 1946-ig a Rolls-Royce csak karosszériát és motort árult, de azt csak javasolták, hogy a Barker & Co. Céget használja a kedves vevő az egyedi autótest megalkotására. Magyarán a Rolls-Royce nem is árult a mai értelemben vett kulcsrakész autót. A Barker & Co. egyébként igazi nagymenő cég volt, ők álmodták meg a Silver Ghostot, ami a mai napig a világ egyik legdrágább autója.
3. A kerék közepe nem forog
A kerekek középső részén található márkajelzés nem forog, hogy mindig látni lehessen, nem akármilyen autóról van szó.
4. A letörhetetlen embléma
Az autó orrán látható ikonikus Spirit of Ecstasy emblémát gyakorlatilag nem lehet letörni, köszönhetően egy speciális technológiának, amitől erő hatására visszacsúszik a karosszériába. Ha már itt tartunk, a nevét a Car Illustrated újság volt főszerkesztője, John Walter és titkárnője, Eleanor Velasco Thorton szenvedélyes románcáról kapta.
5. Csak egy ember festheti
Csak egyetlen ember festheti fel az autóra a legendás csíkot, aki nem más, mint Mark Court. Íme, egy videó arról, pontosan mi is a munkája.
6. Hongkong az élen
A világon egy főre a legtöbb Rolls-Royce Hongkongban található, aminek elsősorban történelmi okai vannak. Lévén sokáig brit gyarmat, az ott élő brit hivatalnokok és üzletemberek előszeretettel használták a márkát, mert már akkor is státusszimbólum volt.
7. Sofőrképzést tartanak
A Rolls-Royce-ok jelentős részét hivatásos sofőrök vezetik, nekik szervezett képzést a cég, ahol nem csak azt mutatják meg, miként kell bánni az autóval, de etikettet is oktatnak. Így a sofőrök megtanulják, hogy soha ne fogadják a vendéget napszemüvegben, azt tilos a homlokra vagy fejtetőre feltolva viselni.
8. Szemetet is gyűjtöttek vele
Jó, azért nem állítjuk, hogy ez elterjedt módszer volt, de kétségtelen, hogy egyszer egy kissé bepöccent indiai maharadzsa erre használta. Történt, hogy Jai Singh az egyik londoni szalonban szeretett volna venni egy példányt, ám az eladó tiszteletlenül bánt vele, tulajdonképpen azt érzékeltetve, hogy drága lesz az neki. Mire elege lett, vett belőle tízet (!), Indiába szállíttatta, ahol kiadta parancsba, hogy szemétszállításra kell használni őket.
9. A dedikált hűtőrács
Régebben minden hűtőrácson ott szerepelt a készítő monogramja, aminek nem sok köze volt a büszkeséghez, sokkal inkább annak volt köszönhető, hogy így ha bármi probléma adódott, gyorsan meg lehetett találni a készítőt – mert természetesen ezek is kézzel készült egyedi darabok voltak.
10. A Rolls-Royce-ok kétharmada ma is fut
Eléggé brutális adat, de igaz, hogy a valaha megépített Rolls-Royce-ok 65 százaléka (!!) ma is működőképes és használatban van. Hiába, a minőségi munka, ugye…
Utolsó kommentek