Aki kimarad, az lemarad, és noha ez egy meglehetősen elcsépelt szlogen, mint a legtöbb közhelynek, ennek is van valóságalapja, amint azt egyre több luxusiparban működő cég kénytelen saját bőrén megtapasztalni. A mobiltelefon ugyanis a jelek szerint alapjaiban forgatja fel az egész iparágat.
Ma már az a ritka, ha valakinek nincs okostelefonja, egyre inkább ezekkel keresgélünk a neten, így vásárolunk, intézzük az ügyeinket a hétköznapokban, és ezek közé bizony a vásárlás is bőven beletartozik. A luxuscikkeknél sem más a helyzet, a tempót pedig mindenkinek fel kell venni, aki nem szeretne lemaradni.
De hogyan?
Az általános cél, hogy mindig rendelkezésre kell állni, a vásárlást kényelmessé kell tenni, miközben minden lényegi információt meg kell adni az ügyfélnek. Ami persze természetesen hangzik, de nem is olyan egyszerű.
Gyorsan és egyszerűen
Az Uber és társai példája is azt mutatja, hogy a gyorsaság és (főleg) az egyszerűség kulcsfontosságú kérdés a mobilos alkalmazások esetében. Ha egy oldal túl bonyolult, nem megfelelően optimalizált, vagy a fizetés ütközik nehézségekbe, akkor szinte biztos a vásárló elvesztése, amit senki sem engedhet meg magának.
Kapcsolatban a fogyasztókkal
A Burberry nagyot húzott, amikor úgy döntött, élőben streameli minden divatbemutatóját, ami nem csak azért izgalmas, mert így a világ bármely pontjáról követhető az esemény, de azért is, mert az ott bemutatott termékeket azonnal meg is lehet vásárolni.
Márpedig az ember már csak olyan, hogy ha valami megtetszik neki, akkor simán elkövet egy impulzusvásárlást, különösen, ha nincsen túlbonyolítva a folyamat.
Azt gondolnánk, hogy ennél kézenfekvőbb dolog kevés van, de meglepő módon például az amerikai luxusmárkák közül csak minden negyedik (egészen pontosan 23 százalék) teszi lehetővé, hogy a neten megrendelt terméket valamelyik boltjában átvegyék a vásárlók.
A Burberry nem állt meg itt, arra is lehetőség van (egyelőre Apple TV-n keresztül), hogy az érdeklődő fogyasztó online kérjen tanácsot az eladóktól.
Releváns tartalom nélkül nem megy
Mivel a mobilok sokkal személyesebbek, mint mondjuk a laptopok, a cégeknek ki kell(ene) használniuk azt, hogy rengeteg mindent megtudhatnak vásárlóikról, kezdve a keresési szokásoktól a tartózkodási helyen át a bejelentkezésekig.
Egy jól célzott, jó időben eleresztett vonzó ajánlat, a vásárlónak fontos tartalom nagyon fel tudja lendíteni az eladásokat, és igaz ez a már említett egyszerűsített fizetési módokra is.
Mivel a luxustermékek gyártói és forgalmazói hagyományosan próbálnak jó és személyes kapcsolatot ápolni a vevőikkel, a fentiek szervesen illeszkedhetnek a fejlődési ívbe – más kérdés, hogy mindenki képes-e időben lépni. Aki nem, arra nehéz idők várnak.
(Fotó: pexels.com)
Utolsó kommentek