Az utóbbi hetek egyik legizgalmasabb híre, hogy a Lamborghini összeállt a Massachusetts Institute of Technology (úgyis mint a világ egyik leghíresebb egyeteme) olaszországi tagozatával, hogy közösen dolgozzák ki a jövő intelligens szuperautóját.
A Lamborghini mindig is a nagy úttörők egyike volt, már az 1963-mas 350GT-vel irányt szabott a kategóriának, majd a három évvel később piacra dobott Miurával az egész szuperautó-ipart megalapozta. Azóta is mindenki szinte vallásosan követi az akkor meghatározott alapvetéseket, az alacsony fekvést, a két ülést, a középen elhelyezett V12-es motort és az elsőkerékhajtást.
Nem meglepő tehát, hogy az olasz gyárnál most is a jövőbe tekintenek, kimondott célként azt jelölve meg, hogy mindenki trenddiktálóként tekintsen rájuk.
„Az MIT mindig is az innováció úttörője volt, és mi nagyon büszkék vagyunk arra, hogy éppen velünk kötötték meg ezt a megállapodást, aminek a célja, hogy több tanulmányban vázoljuk a 3. évezred szuperautóját” – mondta Stefano Domenicali, az Automobili Lamborghini elnöke.
Mindez azért is különösen érdekes, mert az olasz gyár mindig is a saját útját járta, most viszont együttműködésre kényszerül majd. Az együttműködés persze rögtön érthetővé válik, ha eszünkbe jut, hogy a Lamborghini legsikeresebb, leginkább formabontó modelljeit mindig is a fiatalok hozták össze.
A Miurát megalkotó csapat tagjainak mindegyike például a húszas éveiben járt, így nem meglepő, hogy éppen egy egyetemmel dolgoznak majd együtt.
„Az MIT-Olaszország egy kétirányú híd az MIT és az olasz ipar kimagasló nevei között. Nehéz lenne a Lamborghininél jobb partnert elképzelni, és mi nagyon várjuk a közös munkát” – mondta Serenella Sferza, az MIT-Olaszország Program társigazgatója.
Utolsó kommentek