Bizonyos értelemben korszakhatárt jelent a Ferrari 812 Superfast, hiszen lezár egy hosszú-hosszú időszakot a márka történetében. Az viszont kár, hogy külsőre nem igazán sikerült markánsra a búcsú.
A Ferrarinál régi szokás, hogy tulajdonképpen minden típusból kétfélét fejlesztenek ki, az eredetit, majd pár évvel később egy módosított verziót. Így volt ez a 458 esetében (ezt a turbótöltős 488 követte), és ez a helyzet a 812 Superfasttal is, ami az F12 közvetlen leszármazottja.
Csak éppen nem néz ki olyan jól, ami baj.
Miért neveztük korszakzárónak a Superfastot? Azért, mert ez az utolsó nem hibrid V12-es Ferrari, a szabályozás ugyanis a kis szériaszám ellenére sem kerüli el a gyártót, szóval a jövőben jönnek a hibridek.
Nem mintha a 812 Superfast nem lenne modern autó, hiszen több újítás is van benne, azonban a külseje nem az igazi. Ami azért is furcsa, mert az eredeti F12, majd annak továbbgondolt változata, az F12 tdf (Tour de France) is nagyon menő volt, ám a Superfast valahogyan nem áll össze.
Odabent minden rendben van, a közel 800 lóerős, közel 340 km/órás végsebességre képes motor eléggé ott van a szeren (talán még túlzás is egy kicsit), ám a külső olyan semmilyen.
Nyilván nem ugranánk félre, ha megdobnának egy ilyen, 250 ezer font (91 millió forint) listaárú autóval, de kicsit az az érzésünk, mintha egy új iPhone-t látnánk: a dolog rendben van, de a hűha érzés hiányzik.
(Fotó: ferrari.com)
Utolsó kommentek