Az olasz autógyártó minden kétséget kizáróan csodálatos járműveket épít, ezekről mi magunk is többször írtunk már. Van azonban pár érdekesség, ami talán nem annyira közismert, ezekből szemezgettünk most.
Az argentin Horacio Pagani egészen fiatalon költözött Olaszországba, azzal a kimondott céllal, hogy bekerüljön az autók világába. Nem kicsit könnyítette meg a dolgát, hogy az ajánlólevelet nem más írta, mint a legendás autóversenyző, Juan Manuel Fangio.
Horacio Pagani így került be a Lamborghinihez, és villámkarrierrel jutott el a főmérnöki pozícióig. Tisztában volt a szénszál jelentőségével a szuperautók gyártásában, de képtelen volt meggyőzni a céget a szükséges beruházásokról, azzal dobták vissza, hogy a Ferrari sem használ autoklávot, tehát nekik sem kell.
Horacio Pagani a visszautasításra lehetőségként tekintett, és otthagyta a Lamborghinit, kölcsönből megvette a saját autoklávját és beindította Modena Design nevű cégét, ami a mai napig gyárt szénszálas kompozitokat Formula-1-es autókhoz és olyan cégeknek, mint a Daimler, a Ferrari és az Aprilia.
2. Egy teljes nap a Huayra felirat elkészítése
A Pagani mindig is az elképesztő maximalizmusról és a részletek iránti figyelemről volt híres. Csak egy példát említve: a Huayra felirat elkészítése 24 órát vesz igénybe, hiszen egy masszív alumíniumdarabból vágják ki.
3. A Huayrában a csavarok többe kerülnek, mint egy Porsche 911
Noha elvileg egy autó legolcsóbb tételei közé tartoznak a csavarok, a Paganinál erről is másként gondolkodnak. Minden egyes darabot titánból készítenek, és mindegyiken rajta van a gyár logója.
Nem csoda, hogy egyetlen csavar 80 dollárba kerül, és mivel 1400 van belőlük az autóban, csak ezeknek az ára többre jön ki, mint egy teljes Porsche 911.
4. A Pagani Zonda nem használható az amerikai közutakon
Sokan hiszik azt, hogy a kifejezetten versenypályára fejlesztett Zonda R az egyetlen Pagani modell, amit nem lehet közúton használni, de ez nem igaz. Mi több, az összes, 1999 és 2011 között gyártott Zonda tiltólistás az Egyesült Államok útjain.
5. Olyanok, mint a vadászgépek
Míg a legtöbb szuperautó a leszorítóerő növelése érdekében aktív aerodinamikai megoldásokat alkalmaz, amikor a spoilerek és a szárnyak szükség szerint mozognak, a Pagani még ezt is tovább tudta fejleszteni, és olyan segédszárnyakat használ, mint amilyen a vadászrepülőkön található.
Az első és a hátsó darabokat egy direkt erre kifejlesztett vezérlőegység szabályozza, ami az ABS-től és az ECU-tól kapja a szükséges információkat, miközben folyamatosan elemzi az autó sebességét, hirtelen irányváltásait, a kanyarodás szögét, stb., és ezen adatok segítségével segíti a kormányzást, és megakadályozza a nem kívánt kicsúszásokat.
Utolsó kommentek