A Phantom VIII-at a Rolls-Royce a világ legcsendesebb autójaként reklámozza. A gyár nem kapkodta el a modellfrissítést, hiszen az előző generációt 2003-ban mutatták be. Viszont megérte várni.
Igazi főrendnek kijáró, vörös szőnyeges bemutatót kapott a Rolls-Royce-tól a Phantom VIII, és 14 év után azt mondhatjuk, ez a minimum, ami kijárt. A 2003-ban bemutatott VII az első olyan Phantom volt, amit már a BMW égisze alatt gyártottak.
A Phantom VIII fejlesztése hat éven át zajlott, és gyakorlatilag teljesen megújították a modellt: a karosszéria térváza teljesen alumínium, a hírek szerint ezt megtartják az összes leendő modell esetében is.
Ez persze csak egyike a számtalan változásnak a 6,75 literes V12-es ikerturbó motorral felszerelt Phantom VIII esetében. Ez lóerőben sem kevés (563), ami pontosan 110-el több, mint az elődnél.
Az autó álló helyzetből 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km / órára, a végsebessége pedig 250 km/h – mindkét adat igencsak izmos egy alapvetően inkább elegáns, mint sportos autó esetében.
Ami az utasteret illeti, ott még a korábbi luxust is sikerült felülmúlni, ha ez egyáltalán lehetséges. Értelemszerűen mindenből a legjobb minőség került az autóba, mást ne mondjunk, az egyetlen műanyag, amit érinteni kell, az a központi kezelőszerv (erre egyébként írhatunk is).
Ami nagyon komoly újdonság, hogy az anyósülés előtti felületre műalkotásokat rendelhetünk meg, a gyár azt is vállalja, hogy kedvenc művészünkkel felveszi a kapcsolatot, és „megrendeli”, amit szeretnénk. De lehet itt szobrokat is elhelyezni, vagy 3D-s műalkotásokat, olajfestményt – ami csak az eszünkbe jut.
„Boldogok vagyunk, hogy ez a csodálatos márka hozzánk tartozik, és a jövőben is mi fejleszthetjük. Ez nem pusztán egy autó bemutatója, hanem általában véve a luxus újradefiniálása” - mondta Peter Schwarzenbauer, a Rolls-Royce elnöke, egyben a BMW vezetőségi tagja.
Az árról hivatalosan még nem lehet tudni, de állítólag 450 ezer dollár körül lesz.
(Fotó: rolls-roycemotorcars.com)
Utolsó kommentek