Új, feltörekvő piac a luxus gyerekruháké, ami egyebek mellett az Y generáció igényei és az olyan celebgyerekek is húznak, mint a Beckham-család csemetéi, vagy a Jolie-Pitt (ex)páros utódai. A tét bőven több, mint száz milliárd dollár.
Míg 2015-ben a gyermekruhák 135,6 milliárd dolláros forgalmat csináltak és ez a globális piac 12 százalékát jelentette, 2017-re azt várják, hogy a 180 milliárd dollárt is meghaladja majd a luxus gyerekruhák forgalmazása. Lehet, hogy a gyerekek mentik meg a luxusipart?
Az Y generáció és a celebek is ludasak abban, hogy ez a piac ilyen rohamos fejlődésnek indult. A Beckham-, a West- és a Jolie-Pitt-gyerekek élen járnak a drága márkák gyermekruháinak propagálásában.
A szülők az érzelmileg legkönnyebben befolyásolható vásárlói réteg. Ki ne adna meg minden pénzt azért, hogy a gyereke úgy nézzen ki, mint egy sztárgyerek, vagy az angol királyi család egy tagja?
Ez a szegmens nem csak Amerikában és Európában növekszik, hanem Kínában és Indiában is. Utóbbi országban például erre az évre már 20 százalékkal nőtt és ez lett egyben a leggyorsabban növekvő piac is ezen a területen.
A kínai luxusmárka, a Hypebeast már saját gyerekmárkát hozott létre, Hypekids néven. Az alapító Kevin Ma szerint „ez a fejlődés természetes következménye a márkánál”.
A márka egyértelműen az Y generációt célozza meg, olyan ruhákat gyárt a gyermekeiknek, amilyet ők maguk is viselnek – ez a hajtóerő viszi előre az iparágat. A márkatudatosság növekedése és a webáruházak terjedése is ebbe az irányba hat.
Az első Global Kids Fashion Week-et 2013-ban rendezték Londonban és hiába illette a társadalom felől kemény kritika a rendezvényt, a trend folytatódott.
Az első márka a Burberry volt, ami a luxus gyermekruhákkal már 2014-ben 91 millió dollárt forgalmazott. A középáras márkák (Zara, H&M, Marks & Spencer) régóta ott vannak a piacon a gyerekkollekcióikkal, az, hogy a luxusmárkák követik őket, csak idő kérdése volt.
(Fotó: instagram.com/davidbeckham)
Utolsó kommentek