Az Oceanco leleplezte új, 115 méter hosszú, Tuhura szuperjachtját. A dubai hajókiállításon bemutatott ipari műalkotás neve maoriul van és annyit tesz, mint a kutatás, felfedezés szelleme.
„Ez a projekt technikai kihívásokat és érdekességet jelentett. Teljesen különbözik a két korábbi, a Lobanov Design stúdióval közös hajónktól, a 2013-as, 86 méterestől és a 2017-es, 110 méter hosszú Jubilee-től. De ízig-vérig, 100 százalék Oceanco DNS-t tartalmaz!” - nyilatkozta Dirk de Jong, az Oceanco értékesítési igazgatója.
A Tuhurán a Lobanov Design mellett együtt dolgoztak még a BMT Nigel Gee és az Achille Salvagni cégekkel. „Az volt a koncepció, hogy egy természetes alakot veszünk alapul, amilyenek az ősi kenu-típusú vízijárművek voltak, és a modern technológiák segítségével nagyobb léptékűvé tesszük” – mondta Lobanov, a designstúdió vezetője.
A hajó attól egyedülálló a kategóriájában, hogy visszautal az emberiség legkorábbi, a vizet meghódító járműveire. Hagyományok terén különösen sokat vettek át a polinézektől, akik arról voltak híresek, hogy törékeny kenuikkal járták a Csendes-óceánt. A hajótest formája ezeknek az ősi járműveknek a vonalvezetését követi.
A belső dizájn Kelet-Ázsia és a csendes-óceáni szigetvilág kultúrája inspirálta. Teakfa-burkolatok egy kis bronzzal és tatami padló árasztja a béke és a nyugalom hangulatát, miközben itt is megjelenik a történelem előtti organikus formák finom eleganciája, némi érzékiséggel vegyítve.
Ráadásul mindezt nem akármilyen technológiai újdonságokkal sikerült ötvözni. Így például az ablakok olyan technológiával készültek, hogy az üveg belülről tökéletesen áttetsző legyen, de kívülről ne lehessen belátni és színe a hajótestbe simuljon.
A tiszta, egyszerű forma ellenállása kicsi, manőverezhetősége kiváló, hatása természetes. A hajó csúcstechnológiás, lényegében „okoshajó”, annyi vezető technológiát zsúfolt bele a Van Berge Henegouwen. A világítás, a hang, a függönyök mozgatása, a hőmérséklet, mind okosan vezérelt.
Utolsó kommentek