Olyan, mintha a Corvette és a Rolls-Royce Ghost szerelemgyermeke lenne. Persze a Karma Automotive Revero Marks hibridje nagyon nem az, cserébe egy igazi újjászületés 403 lóerős hibrid motorral és pompás külsővel.
A Karma Revero kinézetéről sokat elárul, hogy még Malibu óceánparti részein is kitűnik a tömegből, pedig ott aztán bőven akad szuperautó és egyéb autóipari egzotikum.
A kocsi a Corvette és a Rolls-Royce Ghost fúziójának tűnik, csak éppen jóval kisebb a széndioxid kibocsátása, ráadásul míg az európai autók eleganciáját visszhangozza, az amerikai autók DNS-ével is be van oltva - az eleje hosszított vonalú, atletikus hatású és erőteljesen domborul.
A 130 ezer dolláros (36,4 millió forintos) alapárú Revero a Fisker Karma egyenesági leszármazottja. Elődjét 2011-től mindössze 8 hónapig gyártották, összesen 2200 példány készült belőle, mielőtt a cég szép csendben tönkrement. A legfontosabb munkatársak közül ugyanakkor néhányan összeálltak - nekik köszönhető a Revero.
Az autót a forma mellett a kiemelkedő innováció jellemzi. Napelemes a teteje, hátsókerék-meghajtású az autó, ami azzal büszkélkedhet, hogy az USA első gáz-, elektromos és napenergia üzemű gépjárműve.
Egy kétliteres, belsőégésű, és két állandó teljesítményű, 20 kWh-os elektromos szinkronmotorral van szerelve, ez adja összesen a 403 lóerőt. 5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 200 km/h a végsebessége.
A gáz és elektromos meghajtás három variációban lehetséges. A Stealth teljesen elektromos, a Sustain inkább gáz, míg a Sport mindkét meghajtás optimális kihasználását jelenti.
Mégsem a Tesla 3 gokartszerű gyorsulási és vezetési élményét kínálja, hanem egy annál jóval kifinomultabbat. A kormányzást elektrohidraulikus segédeszközök finomítják, a fékezést a személyes preferenciák alapján lehet beállítani. A súlya két és fél tonna, a futása mégis inkább lebegéshez hasonlít, nem pedig gumikeréken gördüléshez.
Bár a tervezők prioritása a technológia, mégis odafigyeltek a belső megjelenésre és az utasok kényelmére is, megnövelve a beltér nagyságát. A belső világítást egy gyémánt alakú motívum határozza meg, amely a 10,2 hüvelykes érintőképernyős információs és szórakoztató rendszeren is megjelenik. A belső dizájn elegáns és megnyugtató.
Az autó 4 liter körül eszik 100-on és ha csak az elektromos motorokat használjuk, akkor 80 km-t utazhatunk egy töltéssel. A DC gyorstöltő 24 perc alatt tölti fel 80 százalékra.
(Fotó: karmaautomotive.com)
Utolsó kommentek