Mindössze 40 példány készül majd az autóból, amelyet a Chironról mintáztak és nemrégiben írtunk is róla. Következzen 7 érdekesség a Bugatti Divóról!
A Bugatti hagyományosan versenyző legendákról nevezi el az újabb modelljeit és a Divo sem kivétel ez alól. A francia luxusautó-készítő legújabb alkotása Albert Divóról lett elnevezve, a francia versenyzőről, aki a híres Targa Florio versenyen nyert a Bugattinak versenyt kétszer is, a hegyvidékes Szicíliában az 1920-as évek végén.
Pályaautó a közúton
A Bugatti Divót közúton is lehet majd használni, de azért inkább a pályákra épült, annak ellenére, hogy az év elején a Bugatti már kijött egy könnyű, versenypálya fókuszú különleges kiadású Chironnal. Az új Bugatti Divo viszont évek óta az első tökéletes versenyautó, amelynek célja a pályák uralása lehet.
Belenyúltak a motorba
Bár ugyanolyan motor hajtja, mint a Chiront, egy 1479 lóerős, 8 literes W16-os, de a kocsi minden más részét kicsit megbuherálták, hogy a versenypálya ördöge lehessen.
Könnyebb, mint a Chiron
A Divo kifejezetten könnyű autó annak köszönhetően, hogy nagyon sok szénszálas része van, könnyebbek a kerekei, kisebb és nem olyan bonyolult a hangrendszere, és eltávolítottak belőle sok kényelmi és hangtompító anyagot is. Ez segített a Bugattinak 12 kiló súlyt lefaragni a Chiron 1995 kilós súlyából.
Új aerodinamikai elemek
A masszív hátsószárny nem aktív spoilerként működik, mint a Chiron és a Veyron esetében, hanem a szárnyszög a leszorítóerő optimalizálása érdekében megváltoztatható. Új aerodinamikai elemeket is építettek bele, amelyek szintén a leszorítóerő optimalizálásában segédkeznek.
Alacsonyabb csúcssebesség
A Divo csúcssebessége 380 km/h-ban lett maximálva, ami kevesebb, mint a Chiron elektronikusan limitált végsebessége, ami 420 km/h. Elképzelhető, hogy a leszorítóerő növelése miatt csökkentették a csúcssebességet, mert az, ilyen magas sebességnél, szétrobbanthatná a kerekeket.
Kanyarban igazi király
Lehet, hogy egyenesben kicsit lassabb, mint a Veyron vagy a Chiron, de a Bugatti szerint kanyarban elképesztően gyors. Az arctorzító szintű oldalirányú 1,6 G-s gyorsulást is kezeli, aminek köszönhetően a Nardo tesztpályán 8 másodperccel veri a Chiront.
Utolsó kommentek