Az utolsó BMW 1600 GT-t hét évnyi munkával hozták rendbe, és a BMW Group Classis gyűjteményébe kerül.
Pietro Frua az egyik vezető olasz autótervező volt az 1950-es és 1960-as évek dicsőséges korszakában. A BMW-nek két lenyitható tetejű 1600 GT-t prototípust készített. Frua nevéhez még az 1955 Maserati A6G/54 Coupé és a Renault Floride is köthető.
A BMW 1600 GT Convertible, az egyik legritkább klasszikus autó végül 1967-ben született meg. Egy kocsi a tesztelés során összetört, így aztán egyetlen maradt ebből a különleges járműből.
A kocsi sokáig a BMW fő részvényese, Herbert Quandt tulajdonában volt, majd családja birtokában maradt, aztán különböző tulajdonosokon keresztül visszakerült az autógyárhoz.
Az autó felújítását hosszas felkészülés előzte meg, már az sok időbe telt, hogy kiválasszák a projektben résztvevőket. Az eredeti állapotba hozás gondos és alapos munkával végül hét évig tartott, több alkatrészt újra legyártottak, és most teljesen úgy néz ki az ezüstszínű, vörös bőrülésekkel rendelkező kocsi, mint 1967-ben.
A kocsit a BMW Group Classic gyűjteményében állítják majd ki, így a ritkaságot bármi megcsodálhatja.
(Fotó: bmwgroup-classic.com)
Utolsó kommentek