Egy bolognai bíróság úgy döntött, a jövőben hivatalosan is műalkotásként kell kezelni a Ferrari 250 GTO autókat. A döntés nagyon messzire mutat és egy egész „iparágat” tehet tönkre.
A Ferrari 250 GTO egyike a világ legértékesebb autóklasszikusainak, olyannyira, hogy tavaly például 48 millió dollárért cserélt gazdát egy eredeti darab (de korábban lehetett hallani 70 millió dolláros árról is).
Nem csoda, hiszen amellett, hogy az autó hatalmas (és gyönyörű) legenda, összesen 39 darabot gyártottak belőle, így aztán a dúsgazdag gyűjtők számára az klasszikus autócsodák Szent Grálja.
Időről időre próbálkoznak persze a hamisításával, de ennek éppen a rendkívül alacsony darabszám miatt nem sok értelme van, elég könnyű lebukni.
Más kérdés a replikagyártás, ami hatalmas üzlet és nagyon nehéz mit kezdeni vele, hiszen azokról az autókról nem állítják, hogy eredetik lennének. Kívülről viszont kifejezetten hasonlítanak, ami eléggé dühítette eddig is a Ferrarit.
Az olasz bíróság döntésével most ennek az üzletnek tett keresztbe, amikor kimondta, hogy a Ferrari 250 GTO-ról nem lehet reprodukciót készíteni a tulajdonos engedélye nélkül. Ez példátlan döntés az olasz autógyártás történetében.
Miután egy autó kifejlesztése (a tervezéstől a kész modell gyártásáig) nagyon sok millió dollárba / euróba kerül, nem csoda, hogy a Ferrari vezetői kis híján agyvérzést kaptak, amikor például kiderült, hogy egy modenai cég kimondottan 250 GTO replikák gyártását tervezi.
Előfordult már olyan, hogy a gyár engedélyt adott ilyesmire, de kizárólag egyes esetekre és magánszemélyek részére.
Nem csak a Ferrari jár ebben a cipőben, a Shelby Cobrát, a Porsche vagy a Lotus legendás darabjait is előszeretettel másolják.
Utolsó kommentek